Jatra
David 37
Dobrý den. Jaterni testy mam hraniční. Obcas si dam pervitin pred testy jsem mněl posledni davku pred 45dny ale den před testy jsem mněl bolesti hlavy tak jsem si dal 2 brufeny ctyřstovky myslite že to mnělo vliv na ty jaterni testy?????

Odpověděl: Amrit Sen
Davide, zdravím Vás,
díky za důvěru. Dobře, že máte zájem a starost o Váš zdravotní stav. Můžete, prosím lépe specifikovat, co míníte pojmem "hraniční jaterní testy"? Děkuji.
Brufen, Ibalgin, Apo-ibuprofen (tatáž látka), má sice ve větším množství a při častějším užívání neblahý vliv na trávicí trakt, počínaje žaludkem, játry konče, ale jednorázové užití dvou tablet Brufenu, by na jaterní testy, ani játra, jako taková, nemělo mít radikální vliv. Tedy pokud netrpíte nějakou z jaterních nemocí, či žloutenek.
Daleko nebezpečnější je zmiňovaný pervitin, který, pokud jste užíval často a delší dobu, může mít vliv na hodnoty testů a stav Vašich jater, i po 45 dnech od posledního užití. Tím spíš, pokud se nevyhýbáte alkoholu, který dokáže játra, zdravá, tím spíš poškozená, skutečně devastovat.
Doporučuji vám tedy dát si na co nejdelší čas pokoj od všech drog a zejména od alkoholu. Zároveň si nechat udělat cílené testy na všechny druhy žloutenek.
Můžeme pro vás ještě něco udělat? Navigovat Vás, kde Vám bezplatně udělají orientační testy na HCV (žloutenku C, případně i B, HIV a syfilis na počkání? Do 30 minut budete znát výsledek.
Samozřejmě, vůbec nejlepší bude nechat se otestovat laboratorně, po odběru plné krve. Výsledek budete sice znát až za několik dní, ale za to podrobný a 100%. Kromě toho, jestli nemáte některou ze zmíněných infekčních nemocí, se o stavu jater dozvíte další, podrobnější informace. Hepatolog Vás zároveň vyšetří sonograficky, případně Vás podrobně vyšetří dalšími moderními neinvazivními metodami.
Stačí takto? Přeji Vám vše dobré,
Buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.