Injekční fixace
Big
Jsem nešťastnej ze svý fixace na injekční aplikaci čehokoli. Antipsychotik, antidepresiv, stimulancií, benzodiazepinů, vody, léků co mi přijdou do ruky. Jsem z toho nešťastnej, nemyslím že jde o abuzus, spíš se kloním k teorii, že jde o OCD nebo sebepoškozování. Aplikuji desetkrát denně i víc. Cokoli. Potřeboval bych poradit a zjistit stav cévního systému a jater. Problém je, že pomoc můžu vyhledat pouze anonymně. Co vás k tomu napadá?

Odpověděl: Amrit Sen
Bigu, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry. Chápu Vaše znepokojení i touhu porozumět lépe sobě samému, jsou na místě.
Jak na tom jste, natož Vás dignostikovat takto na dálku, nezlobte se, nelze.
Internetové poradenství má své limity. Jednočně mě k Vám napadá, že potřebujete odbornou podporu, osobní konzultaci s na slovo vzatým odborníkem, případně pomoc, budete li o ni stát.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám odborník, kromě diagnózy, nabídne pohledy, jak sám sebe chápat, doporučí konkrétní kroky, jak situaci řešit, co užitečného pro sebe a případnou úzdravu můžete udělat.
Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste věděl, jak reagovat na situace, které přinese čas, případně se domluvit na vhodné formě terapie. Zakázka bude jen na Vás.
Váš člověk je psychiatr - adiktolog, se zkušenostmi práce s uživateli drog s obdobným problémem. Dobrá zpráva je, že nejste sám. S fixací na injekční aplikaci, i takto extrémní, se setkáváme, není až tak vzácná. Důvody a příčiny se mohou u jednotlivců lišit. O mimořádných rizikách takové fixace, "závislosti na jehle", předpokládám, už něco víte.
Psychiatři - adiktologové, bývají součástí týmů a stěžejními pracovníky například adiktologických ambulancí, AT poraden, kontaktních center, psychiatrických léčeben - oddělení závislostí a terapeutických komunit.
Kontakty na zmíněná bezplatná zařízení na území ČR, podle oblasti a typu služby, najdete například v Databázi kontaktů na Drogovém serveru www.drogy.net/databaze-kontaktu Otevřít odkaz v novém okně,
také na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti v rubrice Mapa pomoci na www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně
O stavu Vašich jater se dozvíte po odborném vyšetření hepatologa. V ČR existuje řada moderních specializovaných bezplatných pracovišť, kde Vás bez obav ze sdílení, nebo úniku informací, týkajících se užívání drog, ochotně vyšetří. Dokonce detailněji, než na běžných poliklinikách, kam by Vás poslal praktický lékař.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na kvalitní služby, se samozřejmostí striktního zachování soukromí, obratem pošleme.
Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, případně, bude li to Vaším přáním, nezveřejníme naši vzájemnou komunikaci vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení do patřičného místa úvodní stránky poradny, se dotaz i odpověď, znázorní jen a pouze Vám.
Odkazy k problematice, stať ke stažení:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/445/zavislost-na-jehle.html
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/587/5030/Zavislost-na-jehle-u-injekcnich-uzivatelu-drog-v-CR
https://theses.cz/id/bahuou/BPALENAHAJ_MANOVFIXACENAJEHLEPDF.pdf?info=1;isshlret=p%C5%AFsoben%C3%AD%3B;zpet=%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3DIntoxikace%20a%20jejich%20p%C5%AFsoben%C3%AD%26start%3D46
http://www.substitucni-lecba.cz/novinky/zavislost-na-jehle-i-ta-muze-byt-pri-odvykani-problem-315
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se máte, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám odpověď byla užitečná.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.