Pomoc se závislostí.
Ondrej
Dobrý den. Po mnoha nezdarech s abstinencí od pervitinu uznávám, že musím zkusit pomoc druhých. Chtěl jsem to překonat sám a dosáhnout tak pevnějšího přesvědčení, ale zřejmě to nezvládnu.
- Můžete mi poradit na koho nebo kam se obrátit?
- Jak vysvětlit přítelkyni proč to dělám..? Myslí si, že prostě nepřemýšlím o důsledcích, ale já v tu chvíli vždy úplně přepnu a pak přijdou lži, výmluvy a nakonec lítost, výčitky a omluvy. Ale říká, že je to prostě stále dokola.. Budu rád za každou radu. Děkuju

Odpověděl: Amrit Sen
Ondřeji, zdravím Vás,
díky za důvěru. Rád bych Vás podpořil v rozhodnutí svoje užívání drog řešit s odborníky. První kroky jste podniknul. Ten nejdůležitější, přiznání si problému, připustit si bezmoc, ztrátu kontroly, závislost, máte za sebou. Bez něj se nic k lepšímu, respektive start cesty k úzdravě, která je vždy během na delší trať, pohnout nemůže. Další krok, kontakt s odborníky, právě probíhá...
Není nad osobní kontakt, rozhovor "face to face". Nejlepší, co můžete v tomto čase pro sebe udělat, je zavolat do nejbližšího odborného zařízení, které poskytuje bezplatné služby uživatelům návykových látek a domluvit si termín osobní schůzky. To vše může proběhnout i zcela anonymně.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený specialista doporučí, jak ji řešit. Navrhne konkrétní kroky, které můžete pro svou úzdravu podniknout a zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat.
Nebude od věci, když si partnerka domluví konzultaci v zařízení, které poskytuje poradenství partnerům, rodinným příslušníkům a blízkým uživatelů návykových látek.
Za mě, potřebujete léčbu, terapii. Jakou formu, jestli ambulantní, stacionární, nebo pobytovou, si na základě minima informací, netroufám odhadnout.
O tom všem si s pracovníkem služby budete nejspíš také povídat. Můžete si domluvit průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v náročnějších situacích, které bezesporu přinese čas. Také, jak komunikovat s partnerkou a blízkými, jak pracovat s chutěmi, cravingem, jak ho rozpoznat.
Zjistíte jaké a můžete se naučit techniky, které Vám budou pro bezpečné zpracování chutí nejlépe "fungovat, sedět" a mnoho dalšího.
Nemějte obavy, získáte podporu, pochopení, pomoc a užitečné informace. Nikdo Vás nebude soudit, dívat se skrz prsty, ani k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Zakázka bude jen a pouze na Vás.
Pokud byste projevil zájem o léčbu, ušetříte čas, energii, a hlavně další průšvihy, které byste nemohl napravit, ani vrátit zpátky.
Kujte železo, dokud je žhavé, volejte nejlépe už nadcházející pondělí, do některé z našich pražských služeb a domluvte se. Někteří z pracovníků poradny pracují zároveň v kontaktním centru a dalších službách SANANIM:
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Denní stacionář (DST) SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Adiktologická ambulance (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Kontakt pro partnerku:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud se nedovoláte, prosíme o trpělivost. Ozveme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
Doporučuji Vám jednat, dokud se Vaše předsevzetí a dobrý úmysl, nerozpustí v dalších dávkách. Ať už se rozhodnete a budete na tom jakkoli, jsme tu, připraveni Vám pomoci.
Držím palce, přeji Vám i partnerce vše dobré,
kdykoli napište, Amrit Sen.