Rozpustnost
Lukáš
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli drogy jako kokain,pervitin a heroin se rozpustí ve vodě jestli je možné že mi to někdo dal do pití nebo ve vodě zůstanou nezměněny a bude poznat že v pití něco je děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Lukáši, zdravím Vás,
díky za důvěru. Pervitin, kokain, MDMA a další psychostimulanty, podobně, jako halucinogenní LSD - "trip" a mnoho dalších drog, jsou ve vodě a dalších tekutinách, velmi dobře rozpustné.
Heroin se může sice, v některých formách rozpouštět hůře, ale i ten lze teoreticky přidat do nápoje, aniž by to bylo na první pohled zřejmé.
Některé z uvedených drog mají výrazně hořkou chuť, ale ve větší sklenici nápoje výraznější chutí, nemusí jít rozpoznat.
Například LSD je natolik účinné, že ve stopových množstvích, která k intoxikaci stačí, podle chuti nijak rozpoznat nelze.
Jestli Vám někdo bez Vašeho vědomí hodil drogu do nápoje, či jídla, sice možné je, ale tato na dálku, s minimem informací, na věc nemohu mít názor.
Jestli se tak stalo, máte šanci zjistit, pokud se co nejdříve otestujete. Jednorázové testy na jednotlivé drogy jsou cenově dostupné a koupíte je v běžných lékárnách.
Můžete si koupit i multitest, až na 5 typů u nás nejužívanějších drog. Doporučuji testy z moči, protože v té se psychoaktivní drogy udrží nejdéle.
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana  (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Extáze
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 h, detekce z krve do 24 h, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny, detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití.
Benzodiazepiny
- detekce záleží na vylučovacím poločasu - u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech, u dlouhodobě působícího Diazepamu až 3 týdny, vzácně déle.
LSD, psylocybin, psylocin a další halucinogeny
- detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
- detekce z krve 1 den
- s orientačními testy na tyto látky, je to slabší, na našem trhu je jen tak nenajdete. Dají se sice objednat přes internet, ale nějakou dobu trvá, než se Vám dostanou do ruky. Do té doby organismus většinou drogy "stihne odbourat". Řešením může být nákladnější, laboratorní test.
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu, je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Napište více, zkuste popsat důvody, proč myslíte, že k tak závažnému protiprávnímu jednání, až s několikaletou trestní sazbou, došlo.
Že píšete, znamená, že jste vyvázl, jestli se tak stalo, ještě dobře. Mohl jste za takovou zkušenost zaplatit tělesným i duševním zdravím, v krajním případě životem.
Popište symptomy, například, jestli jste registroval zúžení, nebo naopak rozšíření zorniček, zvýšenou energii, neklid, nebo naopak útlum, změny vnímání, jak jste se cítil, co jste prožíval. Včetně toho, co prožíváte nyní. Nezřídka se stává, že člověk, který prošel podobnou zkušeností, potřebuje odbornou péči, aby se "dal do kupy", byl co nejdříve fit.
Pokud byste potřeboval, pošleme kontakty na bezplatné odborníky v dosahu, specialisty. Počínaje lékaři, právníky konče. Stačí napsat, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte. Rádi Vám je obratem pošleme. Citlivější údaje a informace, můžete uvést ve skryté poznámce, případně, bude li to Vaším přáním, nezveřejníme naši vzájemnou komunikaci vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky naší poradny, se dotaz i odpověď, znázorní jen a pouze Vám.
Přeji hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.