Mgr. Žáková
Paula
Dobrý den paní magistro,
píši vám ohledně problému bývalého partnera alkoholika, snad si vzpomínáte, psaly jsme si asi před měsícem. Mezi námi je už konec definitivně a myslím, že jsem udělala dobře. Tohle by byl život s masochismem. I po delším odloučení se situace nezměnila. Sice partner pracuje a má byt, ovšem zásadní změna nepřišla. Žádný smysl, žádné zájmy, pije pořád. Dokonce před 14 dny byl RZ odvezen přímo z hospody s 2,97 promile, protože zkolaboval. Po mém přemlouvání o pobytové léčbě jsem to vzdala. On prý žádnou nepotřebuje a pije údajně kvůli mě, že potřebuje mě a nemá mě... Ale já vím, že ať v jeho životě jsem anebo ne, nemělo to význam. Údajně se ambulantne léčí u nějakého psychiatra, užívá diazepam, ale k čemu? Když na to pije.. Už mu jde o život.. Ale už mu neumím pomoct. Už jsem tak zklamaná, že mě to ani neboli. Jen mi přijde všechno líto. Ta promarnena energie.. Dokonce jsem přemýšlela, že navštívím nějakou psychoterapii anebo konzultaci. Ale zase si říkám, jsem silná a zvládnu to. Už jsem připustila konec a to je dobrý začátek. Vím, že se nesmím nechat ovlivnit vycitkama... Je to tak? Jak se to jeví Vám? Každopádně děkuji za pomoc a hezký víkend. P.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
jste opravdu statečná, že jste dokázala udělat takové rozhodnutí a hlavně si na něm trvat. to je totiž to nejtěžší. Máte můj velký obdiv. Myslím, že pozitiva pociťujete už teď, ale věřte mi, že toho ani v budoucnu nebudete litovat. Rozhodně to ale není lehké a nemusíte na to být sama. myslím, že je dobrý nápad probrat to celé v terapii, už jen pro to, abyste v budoucnu neopakovala stejnou chybu. Výčitky vůči partnerovi nejsou na místě, tímhle krokem jste mu z dlouhodobého hlediska jedině prospěla, protože nebude mít na kom viset a od koho odvíjet svůj život (tedy dokud si nenajde další partnerku, která bude ochotná roli hrát). Jeho život je jeho zodpovědnost.
Přeji Vám hodně štěstí a ať příště potkáte toho pravého!