Pervitin
Tony
Dobrý den, prosím o radu jak se zbavit chutě na pervitin (kouření). Pracuji již pár let v Holandsku a do ČR občas cca 4× ročně na cca 14dni pokaždé. 14dni co jsem v ČR kouřim pervitin ( v Holandsku neberu žádné drogy, ani na ně nemyslím. Když jedu do ČR jsem ještě 100km před hranicemi nefetak, ale v ČR to stejně hned vyhledavam. Prostě mám velkou chuť. Cca 2007-2010 jsem užíval hodně (kouření a šňupáním) od 2010 pracuji v zahraničí a jak říkám beru jen když jsem v ČR. Vim že to není dobré, určitě mi to také už nedělá dobře a samozřejmě pridelava jen starosti. Nemám žádné problémy, mám přítelkyni a dceru. Vydelavam slušné penize, cca 120000 měsíčně. Vztah funguje dobře. Mě je 34 let. Jsem na picovimy už celkem starej myslím. Jen nějak nemůžu najít způsob a definitivně se rozloučit s tím morem pervitinem. Chtěl bych slyšet názor na tuhle story a najít způsob jak se toho zbavit (nejsem narkoman, nemám závislost, jak říkám mám jen potřebu když jsem v ČR. Já osobně myslím že je to místem na které se vracim a mám to prostě v hlavě nějak zafixovane jako běžnou součást života v ČR. Chtěl bych to vymazat na dobro, ale prostě se mi to nedaří. Tak prosím o názor a popřípadě radu jak to nechat jako minulost. Toho bych se rád zbavil. (Ps: tohle píšu v garáží u rodičů... Super rodičů a super lidi... Moji přítelkyně, kteří jsou o patro nahoře a moje přítelkyně s dcerou spinkaji v našem pokoji pro návštěvy u starých v ČR. Takže porad dokola si říkám co je špatně a co mě vede k tenhle srackam... Neznam ani jeden pozitivní důvod nebo + toho co dělám... Negativní následky a - bych mohl jmenovat snad do nekonečna. Každopádně názor na problém pervitin v ČR. Katastrofa... Je to víc a víc běžná součást života snad všech generaci... Da se to sehnat snad lépe než tráva a myslim ze pomalu tímhle jedem jde v ČR u těch posledních generaci do sracek. Je to novodobej mor nade by cz. Děkuji

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Tony,
díky za dotaz.
Součástí řešení vašeho problému s pervitinem bude nejprve v tom, nalít si "čisté víno". Přiznat si pravdu. Jste feťák a ne že ne. Vaše situace není katastrofální, ale dobrá také ne. A může být klidně daleko horší, a to velmi rychle. Přeji vám z celého srdce dobré životní podmínky, ale nic netrvá věčně. Jak dokážete odolat, až přijdou nějaké problémy - odolat bez drog? Když neodoláte při každé návštěvě ČR?
Nejméně tři roky jste užíval vydatně, později méně. Jak sám píšete, nedělá vám to dobře, přidělává vám to starosti, chtěl byste to vymazat, ale nejde vám to - samé negativní následky, mohl byste je vyjmenovávat do nekonečna. Jde o regulérní pomezí mezi zneužíváním a závislostí. Jde o odborný problém. Proto vám doporučuji navštívit odborné pracoviště. Tak můžete přijít na to, "... co je špatně a co vás vede k těmhle sračkám". Navíc v situaci, kdy sám nechcete a pokládáte to za škodlivé. je to pro vaši rodinu obrovské riziko. Tohle v rámci této poradny na základě vašeho dotazu poznat a vyřešit neumíme. Neexistuje žádné zaklínadlo, jen poctivá práce na sobě.
Píšete, že žijete a pracujete v Nizozemí. Tím se pro vás dosažitelnost služeb asi trochu komplikuje. Buď můžete zajít do nějakého centra v Holandsku, nebo v ČR. Záleží to jen na vás. Pokud budete chtít a napíšete kde, mohu vám nějaká pracoviště doporučit.
Ačkoli pracuji ve službách určených uživatelům drog a jejich blízkým, váš názor na rozšíření a dostupnost pervitinu nesdílím. Počet jeho uživatelů dlouhodobě stagnuje, uživatelská skupina stárne. Proto si říkám, jak jste na podobný názor přišel? Kde k pervitinu přicházíte vy? První a základní podmínkou, abyste jej neužíval, je jej nemít. Ani u sebe, ani v okolí. Nekontaktovat jeho distributory, ani uživatele, Odříznout se od drogového prostředí. A to jednoznačně, definitivně a zcela. Potom také přestanete mít dojem, že je všude...
Píšete hezky o své přítelkyni a malé dceři. O rodičích. O vašich skvělých vzájemných vztazích. Jednou z možností by určitě bylo promluvit si o tom s nimi. Mohli by vám hodně pomoci, nemusel byste na to být sám. Protože - samotnému vám to zatím nejde. Nejste "pan dokonalý". To není nikdo.
Nakonec ještě kontakt na kvalitní pražské pracoviště. Kdybyste se chtěl za nimi zastavit, což vám doporučuji.
Jde o Adiktologickou ambulanci SANANIMu, která sídlí na adrese:
Žitná 1574/51
Praha 1
Telefony - 724 521 913 (amb. léčba), 727 941 710 (casemanagement).
Nežli se za nimi vydáte, je třeba být telefonicky domluven.
Více zde: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Dejte vědět, jak jste se rozhodl.
Jakub Chudomel