Přehulení?
Aaadddmmm
Dobrý den, nevím kde začít, zkratka predem bych chtel napsat, ze nejsem casty uzivatel drog. Marihuanu uzivam maximalne 1x-2x za mesic nekdy treba i cely mesic nehulím. Jednoho dne jsem sel sam domů a po ceste jsem si rekl, ze se projdu a zahulim si. Bylo to abych se uklidnil (je to docela tezke obdobi pred maturitou a mel jsem i nejake neshody s par lidma a tak..)a navodil si prijemny pocit jako obvykle. Vytahl jsem zhruba pulku palice a zhulí jsem ji ve sklenence. Po asi 10minutach prisli prijemne pocity. Jenze na zastavce kde jsem sedel prisly nejake dve damy a id te doby to zacalo zhruba nasledujici 3hodiny jsem mel neskutecne halucinace. Mam dojem ze to byly jak zrakove tak i sluchove. Lidi me pronasledovali, povidali si o me atd.. dokonce sem sel a najednou jsem videl jak za mnou jde parta asi 10ti kluku tak sem sel rychleji a po chvilce nikde nebyli. Cokoliv jsem udelal tak sem to musel nekolikrat zkontrolovat. Napsat sms mi trvalo treba 10minut. Kazdopdne jsem si koupil piti a celou dobu se presvedcoval o tom co je pravda a co neni. Doma jsem pak usl a dnes se citim v pohode, ackoliv hruzostrasny zazitek mi ted prijde jako jeden velky sen. Chci se zeptat zda-li se jedna o nejakou toxicklu psychozu nebo mi to vyvolalo proste treba to, ze sem mel tezke obdobi. Taky me napadlo ze sem si to mohl navodit sam uz jen tim, ze si davam strasne pozor aby na me nikdo nikdy nic nepoznal a tim jak sem sedel na te zastavce kde byly ty dve damy tak sem se strasne haldil a od te doby to take zaclo. Na zaver se omlouvam za tak dlouhou a nestrukturovanou zpravu. Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás,
díky za dotaz.
Zřejmě si správně odpovídáte sám. Určitě tento zážitek nepodceňujte. Na vašem místě bych se spíše ke konzumaci THC již nevracel. Něco k tomu dodám.
Marihuana je halucinogenní droga. Byť je vcelku rozšířená a oblíbená, její konzumace úplně bez rizika není. Jedno z těch významných rizik spočívá v potenciálu rozvinutí psychotické ataky. Nemyslím toxickou psychózu, ale psychotické onemocnění, které se v latentní podobě může vcelku často v osobnosti vyskytovat a užití marihuany toto onemocnění aktivuje. Riziková je i kombinace věku na rozhraní dospělosti a další zátěže. Přesně jak popisujete. Maturita, konflikty...
Dále. Průběh každé intoxikace může být významně individuálně odlišný. Tedy každá další má intoxikace může být jiná; a/nebo na druhého může tatáž droga působit odlišně. Dále se na průběhu podepíše kvarteto základních vlivů - droga samotná (druh, koncentrace, tolerance, čistota respektive příměsi, kombinace s alkoholem či dalšíma drogami, ...), vliv očekávání od intoxikace (strachy, pocity viny, ...), vliv prostředí (samota, velká skupina, párty, hluk, ticho, světla, tma, ...) ve kterém drogu užiji a nakonec můj aktuální zdravotní stav (psychický i fyzický). A tyto vlivy se vzájemné kombinaci ovlivňují a potencují.
Tedy zdroje vašeho nepříjemného prožitku budou v kombinaci vlivů, které jste sám vyjmenoval, případně ještě dalších, které vás bezprostředně nenapadly. Je výborné, že se nyní cítíte dobře. Všechno nasvědčuje tomu, že jste "vyvázl" bez dlouhodobých důsledků. Kdyby se vám některé zdravotní komplikace či stavy vrátili, neváhejte vyhledat odborníka. Kdybyste potřeboval, určitě nějakého doporučím.
Více se o rizicích konzumace konopných drog dočtete zde - http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html. Respektive internet je plný fundovaných a kvalitních zdrojů.
Nepodceňujte konopí. Na vašem místě bych se již k jeho konzumaci nevracel. Je to možná příliš velké riziko.
Jakub Chudomel