Rivotril
Peggy
Dobrý den.
Potřebuji prokonzultovat problém. Rivotril užíván 7 let v dávce 1-1,5mg. Rok vysazování, momentálně 0,3mg denně již od cca února. Stále vnitřní chvění, nepříjemné a velice obtěžující. Po celou dobu 7 let užívány i antidepresiva SSRI , která pro nepříjemné vedl. účinky musely být sníženy. Pregabalin opětovně nasazen, avšak cca po 6 dnech nepříjemného bušení srdce jsem nevydržela a vysadila, také třes se při jeho užívání zhoršil, nevím, zda pokud bych vydržela třeba déle, zda by bylo líp. Našla jsem doma lamotrigin 25mg, před lety kdysi předepsán, to jsem ještě nebyla závislá na rivotrilu. Po jedné tabletě asi do hodiny velká úleva. Po dlouhé době jsem se cítila aspoň chvíli trošku v pohodě. Po 2 dnech pokus zopakován a cítím se opět klidnější. Užívám ještě 10mg paroxetinu. Na kontrolu k psych. jdu v červnu, jsem v rozpacích z lyriky, která působí na mé nervy tak rušivě a mám ji předepsanou a z lamotriginu, který mi doma leží roky a po prvním jeho užití mám chuť něco dělat. Co mohu očekávat při jeho delším užívání, zda tam nehrozí něco podobného jako u Lyricy , u které mi mlátí srdce 120 za minutu a tím samozřejmě je celé tělo v jednom třesu. Děkuji za odbornou pomoc.P.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Pokud Vám lamotrigin vyhovuje, tak ho můžete užívat. Myslím, že nemá cenu brát Lyriku, když Vám způsobuje nepříjemné stavy. Lamotrigin je dobrý lék, používá se jako stabilizátor nálady a mám s ním dobré zkušenosti. Lamotrigin užívejte pravidelně, ale navyšujte ho opatrně - vždy o 25mg po týdnu. Průměrná dávka Lamotriginu je 200mg denně. Nesmí se navyšovat rychleji než o 25mg týdně, protože hrozí nežádoucí kožní reakce. Pokud by se v průběhu nasazování Lamotriginu objevila vyrážka, musíte ho ihned vysadit. Doporučuji v červnu zkonzultovat medikaci s Vaším ambulantním psychiatrem. Pokud Vám Lamotrigin do ty doby nevystačí, objednejte se na kontrolu dřív.
S pozdravem,
VP