Pomoc
ja
Muj syn ma dlouhodoby probelm s drogama a alkoholem, ted se s nim rozesla jeho pritelkyne a on v tom ,,lita,, jeste vic, ma sebevrazebny sklony, nevim jak pomoc a co delat, dokonce jsem zavolala na nej i policic a byl jednu noc na psychiatrii, rano podepsal revers a sel domu. Bojim se ze mu ,,cvakne,, v hlave a vezne si neco udela, co muzu delat, jak mu mam pomoc ?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v tuhle chvíli asi děláte to nejlepší, co můžete. Být mu oporou, pokud by směřoval ven z drog a pokud máte pocit, že je v ohrožení života, pak volat policii a záchranku. I kdyby to mělo být opakovaně, lepší, než jednou něco zanedbat. Jinak je to bohužel na něm, on se musí rozhodnout, že drogy a alkohol nejsou řešením. Může mu v tom pomoci mimo jiné to, když mu nebudete situaci nijak ulehčovat, tahat ho z problémů, platit za něj dluhy apod. Tím dříve zjistí, že tudy cesta nevede. Pravděpodobně by se dalo dělat i více, ale na to Vaši situaci málo znám. Bylo by určitě dobré zajít se poradit někam osobně, kde byste vše mohla podrobněji probrat.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková