Tramadol a dextromethorphan
zinis
Jake jsou jeste relativne bezpecne davky pri kombinovani dxm a tramadolu? Oboje jsem mel cca 50x a nemam na ani jednu drogu momentalne toleranci. Snasel jsem i 1g tramadolu bez zachvatu ci pocitu ze by mohl nastat. Je bezpecne napriklad 150mg dxm a 150mg tramadolu?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Prvně, dobrý den,
nevím odkud jste zjistil, že nemáte zvýšenou toleranci na tramadol - pokud jste užil až 1g tramadolu bez větších problémů, pak bych se celkem divil, pokud jí zvýšenou nemáte. Zvláště s tím, že maximální denní dávka, která by se neměla překročit (kromě klinicky opodstatněných případů) je 400mg tramadolu.
Nepíšete z jakého důvodu kombinujete tyto preparáty, ale zdá se, podle toho co píšete, že je nemáte ordinovány a tudíž tyto látky zneužíváte, což bych Vám rozhodně nedoporučoval.
Nicméně, užití těchto látek dohromady, je relativně nebezpečné, zvláště při vysokých dávkách, neboť se zvyšuje pravděpodobnost výskytu serotoninového syndromu, který může být až život ohrožujícím stavem vyžadujícím urychlený zásah zdravotníků.
Pokud máte léčiva předepsána, zajisté jste byl lékařem i vydávajícím lékárníkem upozorněn na dávkování.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec