Rada
Max256
Zdravím, už je to nějakou dobu, co jsme s kamarádem poprvé vyzkoušeli dextrometorfan (DXM). Užíváme ho ve formě tablet (lék Stopex). Na internetu se o této látce moc nepíše, obecně by se lidé měli zaměřit na to, aby v lécích nebyla nějaká jiná látka než dextrometorfan. Tudíž jsem si z toho všeho vyvodil, že by se nemuselo jednat až o tak nebezpečnou "drogu", nezpůsobuje závislost a jako ostatní halucinogeny by na tělo nemělo mít tak drastické dopady jako třeba alkohol. Moje otázka zní, jestli je DXM nebezpečné (jak hodně) a jestli to má nějaká drastické dopady. Užíváme dávku +- 420 mg a asi jednou do 2 měsíců. Jo a samozřejmě v průběhu intoxikace neužíváme alkohol a ani nic jiného, pro jistotu. Předem moc děkuji za odpověď, Max.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
dextrometorfan, stejně jako jakýkoli jiný halucinogen (i když dextrometorfan má spíše vlastnosti disociativně-anestetické), může být velice nebezpečný. Možná nemá výrazné účinky na somatický stav těla, nicméně má velmi velký vliv na psychiku jedince.
Je dobré, že se snažíte vyhýbat kombinacím látek apod., je to důležité z mnoha hledisek. Když už chcete užívat, podstatné je, jak správně píšete, aby byl dextrometorfan jedinou látkou v léčivém přípravku. Ideální pak je, aby v průběhu intoxikace byl přítomen střízlivý jedinec, který je v případě potřeby schopen intoxikované vyvést ze špatné intoxikace, nebo v nejhorším případě přivolat zdravotnickou pomoc.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec