Muj pritel je zavisli
Sisinisi
Dobry den,mam dotaz pritel je asi zavisli na drogach.Ale.nechce si to priznat.Rika ze zavisli neni ze si da obcas.Vychovavame spolu syna meho syna a pak syna spolecneho ja ho miluji celym srdcem nechci o nej prijit ale,vadi mi ty drogy.co nam vlezli do zivota.... a uz premyslim o ukonceni vztahu vim ue mi rodice me podrzi ve vsem do zacatku bydleni finance.Ale je to to.posledni reseni spise.bych mu chtela nejak pomoci nez ho vydet za par let leuet spinaveho vodrbaneho nekde ve skarpe....Mam z neho strach kdyz je sfetovany.... techto lidi se bojim a on vyvadi i nevysvetlitelne veci kdyz je sfetovany.Ja uz jsem bezradna a nevim co s tim jde o to jak ho primet aby na leceni sel.necim jak.na to. A jde to tak ze bych ho prihlasila a on musel.jit nebo musi on sam vubec se v tom.neviznam dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
na léčení musí čloěk obvykle nastoupit dobrovolně, výjimkou je, pokud by ohrožoval na životě sebe nebo někoho v okolí. Pak je možné zavolat policii a záchranku a nechat ho odvézt na léčbu nedobrovolně. Spíš bych s ním ale nejdříve zkusila vyjednávat, co po něm chcete a potřebujete a jak si život představuje on. A jestli to jde vůbec dohromady.
Abyste si to všechno utřídila, mohlo by Vám pomoct, kdybyste celou věc probrala osobně s nějakým odborníkem, mezi čtyřma očima. Můžete se zdarma a často i anonymně obrátit na různá centra, která poskytují pomoc rodinám uživatelů.
Kdybyste nevěděla kam, napište nejbližší město, ráda Vám kontakt zašlu.
S pozdravem, Jana Žáková