Abstinence
Milhaus
Ahoj beru pervitin s přestávkami 9let a po celou dobu ho užívám šňupáním jinak normálně chodím do práce a když mám chuť tak si prostě dám. Někde sem četl příspěvek od jiného uživatele perníku že není lehké přestat že mívá absťáky atd!!! Ze své vlastní zkušenosti vím že to je blbost vše je jen jak já říkám o hlavě a vůli. Jaá sám sem několikrát přestal a absťáky a další věci stim spojené sem NIKDY NEMĚL tak jáko sem nikdy nic kvůli PERNÍKU neukradl a nikoho neokradl jak čtu že někdo okradl rodinu, rodiče kvůli perníku.Nebo třeba léčebny k čemu?? Člověk když nechce brát nepřestane a naopak a to teď beru ze své zkušenosti jak sem už psal já třeba neberu teď kvůli tomu že bych byl na perníku zavislej ale beru ho protože mi chutná na druhou stranu vím že když nebudu už chtít tak normálně přestanu!!!! TAKŽE LIDIČKY JAK SEM PSAL JE TO JEN O HLAVĚ PŘESTAT SE DÁ...

Odpověděl: Amrit Sen
Milhausi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Máte pravdu, že s pervitinem nemusí být zas až tak těžké přestat. Někomu to jde, jinému ne. Na pervitin není fyzická závislost, takže abstinenční syndrom není až tak drastický, protože lidský organismus dokáže po jeho vysazení normálně fungovat, bez selhávání životních funkcí. To však nemusí platit například u opiodů, benzodiazepinů, alkoholu, kdy se dá v extrémním případě v souvislosti s abstinenčními příznaky i zemřít.
Jinou věcí jsou psychické abstinenční příznaky, které mohou být právě u pervitinu a dalších psychostimulantů o to trýznivější. Mohou být velmi dlouhodobé a v různých periodách a intenzitách se vracet. Závislý člověk, který prožívá trýznivé a obtěžující pocity a projevy nejrůznějšího charakteru si to, co se mu děje, vůbec nemusí dát do souvislosti s "absťákem."
To je nejspíš i Váš případ, navíc, nezlobte se, ale vy jste nikdy drogy brát nepřestal. Ano, může být "snadné" s pervitinem přestat. Nejtěžší je však ho znovu nezačít užívat. Píšete o něčem, s čím nemáte žádnou zkušenost. "přestat brát pervitin", znamená se k němu nevrátit. I relaps (jednorázové "uklouznutí"), může posloužit, je li správně zpracovaný, jako užitečná zkušenost na cestě k úzdravě. To, co popisujete, jsou krátkodobá vystřízlivění (odhaduji, v horizontu dní, snad týdnů, maximálně měsíců, opravte mě, jestli se pletu) a následné recidivy, tedy návraty k pravidelnému užívání.
Vět typu "až budu chtít, přestanu" jsme my i tisíce závislých, slyšeli neurekom. Většina z nich však, neuražte se, je na rozdíl od Vás, schopna alespoň nějaké sebereflexe. Váš "dotaz", je výkřikem naivní pýchy, nad kterým většina lidí s náhledem, jen s povzdechem mávne rukou. Nemyslím to zle...
Než se dáte dohromady, nejspíš projdete krutým procitnutím. V horším případě Vás čeká hořký konec, aniž byste nahlédl, nakolik se jste se mýlil a mýlíte.
Neberu Vám právo na názor a respektuji ho. Jímá mě však smutek z toho, že může člověk po devíti letech užívání drog, toho o nich, o sobě a závislosti, vědět, tušit, tak málo.
Přestat s drogami lze a naději má každý.
Úzdrava však vyžaduje otevřenou mysl, upřímné srdce a velký kus poctivé práce na sobě.
Vždy jde o běh na delší trať... a ukázaná platí.
Loučím se ve smíru, jsme tu pro Vás. Připraveni Vás podpořit a pomoci Vám.
Přeji vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.