Malé čajové pytlíčky
Korelák
Dobrý večer, chtěla jsem se s Vámi poradit. Nedávno jsem zjistila, že syn používá takové malé jakoby čajové pytlíčky a žvýká je. Chtěla jsem se zeptat, co to vlastně je? Jestli se jedná o nějakou omamnou látku, drogu nebo co a jestli je to škodlivé a návykové? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
takto na dálku je těžké určit, o co se jedná. Nejpravděpodobněji by to mohl být tzv. orální tabák, snus, informace o něm naleznete na https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDv%C3%BDkac%C3%AD_tab%C3%A1k
(o trochu níže v článku, nejedná se o žvýkací tabák). Tento tabák je u nás v souladu s normami EU zakázaný, povolený je pouze ve Švédsku. Máte tam i obrázek, můžete zkusit porovnat, jestli je to ono.
V každém případě by bylo nejlepší zeptat se přímo syna, co užívá a proč. Tento tabák je poměrně silný, je škodlivý především pro ústní dutinu, stejně jako žvýkací tabák a návykový je také, stejně jako jakýkoliv jiný tabák, pokud se užívá pravidelně.