Krvácení z nosu při spánku/pervitin
Kkatka
Dobrý den
Dneska kdyz jsem se probudila tak jsem měla na polštáři krev a v nosu zbytek krve...nikdy se mi tohle ještě nestalo kord ve spánku a to už užívám pervitin 1 rok a půl.Krev mi řekla z dírky kterou nešnupám...mohla mi téct krev kvůli peníku nebo to mohlo být kvůli něčemu jinému??

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Katko.
Nosní přepážka je chrupavčitý orgán, který dělí dutinu nosní na dvě části (nosní dírky). I laickým pohmatem lze zjistit, v jakém stavu se Vaše nosní přepážka právě nachází. V přední části se jedná čistě o chrupavku, pokud by byla poškozena, je pravděpodobné, že bude v těch asi místech volnější.
Nadměrná, ale i průběžná konzumace drog (kokain/pervitin) způsobuje odumírání tkáně a tím postupné  poškozování. Uvádí se, že po cca 2 letech souvislého šňupání může dojít k její perforaci (protržení). Je to ale, individuální, a závisí to na dalších faktorech (druh užívané látky, její složení, kvalita, frekvence/množství konzumované látky).
Během praxe jsem viděla mnoho zdevastovaných nosních přepážek, není to nic příjemného. Z nosu se uvolňují krvavé chuchvalce (zřejmě odumřelé tkáně a krve). Dalším příznakem je ucpaný nos (jako při rýmě), samovolné krvácení, bolesti hlavy a další nepříjemné pocity. Pokud dojde k perforaci, většinou je pak nezbytný operativní zákrok, což není zrovna levná záležitost.
Vy, ale uvádíte, že krvácející nosní dírkou nešňupete. Netuším, jak jste to myslela, jestli tímto způsobem pervitin nekonzumujete vůbec nebo pouze druhou dírkou (?), což by asi na skutečnosti, ze které dírky teče krev, nemělo mít vliv, pokud by přepážka byla šňupáním poškozena...
Zdravotní potíže se nedají zodpovědně a objektivně zhodnotit přes internet. Nelze vyhodnotit zdravotní stav a určit jasnou příčinu, aniž by Vás nevyšetřil lékař. Obávám se, že na tuto otázku by Vám nejzodpovědněji mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření.
Mějte se hezky a buďte opatrná.
S pozdravem, MK