Deprese po koksu
Petr23let
Dobrý den, minulý víkend jsem zkusil poprvé kokain (jednu čáru) a pil jsem ten večer alkohol a od té doby se cítím hrozně divně, vidím trošku rozmazaně, mám špatnou náladu až depresi. (je to už šestý den)
Nejsem aktivní uživatel drog (občas na akci si dám extázi nebo marihuanu, ale to je vše) a neplánuji nic dalšího dál brát.
Chtěl bych se zeptat co je to za stav a jestli se to zlepší popřípadě kdy. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Petře, zdravím Vás,
díky za důvěru. Jednou z možností je, že jste "prodělal" toxickou psychózu a to co se Vám děje, jsou její dozvuky. Nejste první, ani poslední, komu se něco podobného stalo.
Měl byste zamezit stresům, odpočívat a snažit se být co nejvíc v klidu. Co je nejzásadnější, vyhnout se všem drogám.
Pokud Vám lékař předepisuje nějaká psycharmaka, měl byste s ním jejich případnou úpravu, v souvislosti s tím, co se Vám děje, co nejdříve konzultovat.
Přijmete li naše doporučení za svá, měly by nepříjemné stavy postupně odeznívat a nejpozději v horizontu dní byste měl být v pořádku.
K celkovému zklidnění Vám může pomoci čaj z meduňky, který koupíte za pár korun v každé lékárně i běžných obchodech.
Další možnost je, že Vám kokain, navíc v kombinaci s alkoholem, nastartoval psychickou poruchu. Je možné, že patříte mezi ty, kteří v sobě nosí, z nejrůzějších důvodů, předpoklady k psychickým poruchám a nemocem, které by se jinak nemusely projevit. Stává se velmi často, že lidem takto nastaveným, projeví psychické poruchy, zejména po užití halucinogenů, psychostimulantů (mezi které patří i kokain, ale i MDMA - Extáze a pervitin), nebo THC, obsaženého v konopných drogách.
Že se Vám nic podobného dosud nedělo, neznamená, že má jít o ojedinělou zkušenost. Od této chvíle, se Vám se už kdykoli, po požití zmíněných typů drog, může stát, že se zblázníte. A to i po minimálním množství užité drogy. O tom, jak rizikové je drogy, včetně alkoholu, kombinovat, bych mohl popsat celou stránku...
Znamená to, že můžete ztratit dosavadní život s rizikem, že se už nikdy úplně neuzdravíte, i kdybyste už napříště, do konce života, žádné drogy neužil. Jestli k tomu došlo, riskujete při každém příštím užití zmíněných drog, rozvinutí a prohloubení psychické nemoci, jejíž léčba může být velmi obtížná a zdlouhavá, s nejistými vyhlídkami na úplnou úzdravu.
Odkazy k tématu:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
Pokud by měly nepříjemné stavy přetrvávat v horizontu týdnů, vyhledejte lékaře, specialistu a o všech okolnostech a souvislostech Vašich potíží otevřeně promluvte.
Mám na mysli psychiatra - adiktologa, se zkušenostmi léčby psychických onemocnění, v souvislosti s užíváním návykových látek.
Příjemné, na slovo vzaté odborníky, najdete zde. Pokud by měly potíže přetrvávat, volejte a sjednejte si termín schůzky:
Psychiatrická AT ordinace Podané ruce
Hapalova 22
621 00 Brno
Telefon: +420 541 226 070
E-mail: psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz
Vedoucí:
MUDr. Ronald Marek
Mobil: +420 777 916 263
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/psychiatricka-at-ordinace/
Budeme rádi, když napíšete, jak Vám je, a jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Pře ji Vám, vše dobré, ať jste brzy fit,
Amrit Sen.