Marihuana a řidič
Lukas
Zdravím... Konzumuji Máří cca 5 let pravidelně brka cca 0.5g denne nyní jsem to omezil a nejlépe chci skoncit..mam papíry a chtěl bych začít řídit, tak se chci zeptat po jaký době mužů sednout aniž bych se musel bát že nalizu či steru potu... Děkuji za radu

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím Lukáši,
kopíruji odpověď na předchozí sztejnou otázku sem:
metabolity konopí bývají v těle relativně dost dlouho. Z krve lze THC detekovat cca do 14 dní od posledního užití, z moči až do jednoho měsíce, výjimečně déle. Doba možné detekce závisí na mnoha faktorech, ale především na délce a intenzitě předchozího užívání. Po jednorázovém experimentu bude možné THC zjistit z krve i moči po dobu blížící se spodní hranici (tedy třeba jen několik dní), při občasném užívání bývají testy negativní cca do 14 dní, po dlouhodobém každodenním užívání se doba detekce z moči bude blížit té horní hranici, tedy měsíc a déle.
Pokud se obáváte pozitivního testu ze slin používaného Policií ČR, doporučuji v případě, že jste aktuálně nekouřil trvat na kontrolním testu z krve, který dokáže odlišit tzv. aktivní metabolity od neaktivních, tedy prokázat, zda jste v okamžiku odběru byl akutně intoxikován. Samotná přítomnost metabilitů ve slinách aktuní intoxikaci konkrétně neznamená, ani ji nevylučuje. Proto je třeba kontrolní vyšetření z krve.
Jistotu můžete získat, když si podobný test koupíte a uděláte. Dají se pořídit v lékárně.
J.Chudomel