Drogová závislost
Iveta
Dobrý den, můj přítel, se kterým chodím pár měsíců se mi přiznal, že byl závislý na heroinu a pervitinu 8 let - těžké závislosti. Kvůli krádežím , aby měl na drogy byl ve vězení 6 let. basa mu prý velmi pomohla a na drogy si prý vůbec nevzpomene. Chce se mnou dítě a já se bojím, i když ho miluju. Chodí dost často na pivo. Máte zkušenost , že se narkomani opravdu nedotknou drogy, když dlouho ve vězení abstinují? A nemůže z něj být alkoholik, když už byl jednou závislý? Ještě by mě zajímalo, jak tak dlouhá doba užívání ovlivńuje mozek a psychiku? Znala jsem ho již ve škole a přijde mi, že po těch letech, kdy jsme se neviděli najednou jakoby zhloupnul - skoro nic si nepamatuje a ani nemá moc zájem o sex. Je to následek drog? Asi jsem to napsala zmateně, ale strašně se v tom plácám:-(

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že je dobře, že rozmýšlíte pečlivě s kým založíte rodinu. 8 let závilosti a drogového světa a 6 let výkonu trestu už dohromady dává zřejmě velkou část (ne-li celou) jeho dospělého života. Je pak tedy otázka, jakým člověkem přítel vlastně je a jestli se ještě upínat k toomu, jak jste ho znala kdysi. Spíše bych se koukala jen na to, jaký je dnes, takový zřejmě zůstane. Drogy v takové míře samozřejmě nějak ovlivní psychiku na všech úrovních. Bohužel také bývá dost časté, že lidé mění jednu závislost za druhou. Vůbec si netroufám odhadovat, jaký otec a partner bude, snad skvělý, ale určitě je dobré zvážit všechny varovné signály, které se Vám v hlavě objevují. Myslím, že by bylo dobré, kdybyste svou situaci probrala s někým podrobněji, třeba s nějakým terapeutem, který má zkušenosti i s prací se závislostmi a bude vědět, o co se jedná.
Pokud byste potřebovala kontakt, dejte vědět nejbližší město, zkusím Vám někoho doporučit.
Přeji hodně štěstí!