Účinky na špatně játra
Karel XXXXX
Dobrý den, mám dotaz,užíval sem asi 6 let pervitin většinu času nitrožilně,a do toho sem hulil 11 let trávu tak nějak že ze začátku sem víc hulil,byli meziobdobí kdy sem pauzíroval s fetem,kdy sem byl na dojezdech...(myšleno tak že sem dost času prohulil) a samozřejmě i ruzně kombinoval z alkoholem dle momentálního myšlení,nálad atd atd. pervitin již neberu asi 2 roky marihuanu již nehulím zhruba 5 měsíců nebot sem po ní měl poslední rok hulení vždy abnormální schýzy že se mi něco stane (vždy prvních 30 minut po zhulení brka což nechápu ale pro člověka co měl svoje kytky a hulí 6krát denně je dost bejt dlouhejch 3 hodin denně ve schýze,většinou se to týkalo že za mnou přijedou domu policajti,že mě někdo zbije komu sem v opilosti něco napsal drzýho na fcb, nebo něco ohledně zdraví že třeba brzo umřu díky tomu nebo se zbláznim a vždy po té půl hodině cca tyto myšlenky odešli)ted co nehulim ani nefetuju tak každej den extremně piju alkohol,a pokud nepiju alkohol beru piracetam nebo dmae nebo guaranu případně to ruzně kombinuju na noc s kozlíkem lékařskym nebo přez den s třezalkou tečkovanou či silnou kávou,problém je že mám asi už rok a půl dle jaterního rentgenu určenou steatozu jater a před 3 tejdny sem byl na odběrech krve a výsledky byli takové že je normál množství od 0-44 a já měl 385 čili asi 9 krát zvětšené jaterní testy, a proto moje otázka zní,když vezmeme v potaz že nechci přestávat mít aspon nějaké stavy krom normálního vnímání které mě bytosně otravuje jak je celý den stejný a nic se neděje v té hlavě zajímavého..,dá se krom marihuany užívat nějaká látka kerá alespon trochu mění vnímání za což považuju i větší dávky kafe (po kerym mi ovšem ruzně buší srdce kolikrát dyž už jich vypiju více)..pravidelně každý den nejlépe od rána do večera aniž by mi to neničilo játra nebo mě to jinak nesejmulo v nejbližší době? Začínám být docela vzteklej že se nemužu každej den v klidu zmastit když chodím normálně do práce od učnáku,nebo si troufám tvrdit že psychciky umím dost dobře fungovat pod těmito věcmi,když nepočítám že mi to nedělá samo od sebe dobře(myšleno tak že se nemotám a podobně na ten zpusob myšleno) ( dělám lakýrníka v aut.prumyslu již 4 roky v této firmě) aniž by mi to v nejbližší době absolutně neodrovnalo játra? díky za odpověd a pardon za slovosled to víte takle to zbožnuju když mi mozek jede ostošest i když třeba na úkor kvality,ovšem pokud mi nevydrží játra asi těžko si jako mrtvej budu moc dopřávat nějaké učinky,můžete mi prosím tedy něco poradit,nejlépe nějakou látku krom marihuany která mi změní vnímání mozku a nebude kazit játra,což většina prášků prý také dělá co mi bylo řečeno....KArel 26 let

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
Vašim játrům neprospívá jak alkohol, tak i práce v lakýrně, kde se dostáváte do kontaktu s různými chemikáliemi, které můžou přispívat k poškození jater. Primárně ale Vaše játra trpí kvůli alkoholu.
Mluví se o substituci pervitinu, ale u nás zatím není dostupná.
Mluví se o kratomu, který se využívá při odvykání od opiátů, jsou popsané ale i případy, kdy se používá při odvykání od alkoholu a redukuje množství vypitého alkoholu. Játra nepoškozuje. U nás je zatím legální, status kratomu není uplně ve světě dořešení, v některých zemích je nelegální a jeho užívání a přechovávání trestné, v některých evropských zemích je zakázán dovoz a obchodování. V Čechách je volně dostupný, není na seznamu návykových látek.
Co jsem se bavila s lidma, kteří hodně fetovali a pili a pak přestali (někdo díky léčbě, nekdo bez léčby), tak i když to bylo nejdřív nemyslitelné, aby abstinovali a prožívali realitu, nakonec ti, co to dokázali, si vůbec nestěžují, naopak, život jde dál a vnímání za střízliva je taky zajímavé, hlavně pokud už člověk zapomněl, jaké to je vlastně být čistý (ne abstinenční nebo zmaštěný).
Přeji ať se Vám daří a ať se rozhodnete tak, aby i játra byly spokojené.
VP