Marihuana
cindy
Vážení,
nevíme si rady s naším v létě 18 letým synem. Občas z něj byly cítit cigarety, ale někdy i tráva (v létě,když jsem byly na dovolené na dělal mejdany a doma to podle toho vypadalo. Chodí na gymnázium do 3 ročníku. Od prváku ho to tam ale vůbec nebaví a proléza jen tak, tak, ale letos v pololetí propadl. Ted´jsem uklízela věci v šatně a našla asi 12 dávek trávy a skleněnou rouru (vodní dýmka?). Některé kluky s kterýma pořád někde courá známe, ale asi ne všechny. Když jsem s ním o tom chtěla mluvit, jak to vidí co bude dělat, zda nechce někam zajít, tak jeho cílem je se co nejdřívě odstěhovat z domu a být sám.Od prváku chodí na brigády, protože měsíčně mu dáváme 200kč kapesného. Škola není podle něj důležitá a žádnou nepotřebuje. Minulý měsíc byl i za školou. Máme ještě dvě holky 12 a 4 a jsme bezradní.
Děkuji za pomoc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je dobře, že jste se rozhodli situaci začít řešit. Nemusí jít o velký problém s drogami, ale časem by se z toho mohl stát. Navíc v poslední době je mezi mladými lidmi velmi populární přivydělávat si přeprodáváním drog, zvlášť marihuany, a to je potom samozřejmě ještě úplně jiná úroveň potíží, protože se jedná o trestný čin. Bylo by dobré najít nějakou cestu, aby se s Vámi syn začal bavit. Také ale na něj můžete mít určité požadavky, a to například že je pro Vás nepřijatelné, aby se doma drogy vyskytovaly. To by měl rozhodně akceptovat. Není jednoduché přimět 18 leté "dítě" ke komunikaci, ale většinou se nějaký způsob najde. V každé rodině však funguje něco jiného, proto je nejlepší zajít se poradit osobně do některého z center pro rodiny uživatelů, kde můžete podrobně celou situaci probrat.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková