pervitin zavislost
Martin
Dobry den, uzivam pervitin cca 3 roky vicemene proti sve vuli v okamziku, kdy nedokazu odolat nejake slabe chvilce a po celou tu dobu vzdy v rozmezi jednoho mesice. Dam si 0,3-0,5g, jeden dva dny se davam dohromady a mesic ziju zcela normalne dokud zase neuplyne 4-6tydnu a situace se neopakuje.
Chci se zeptat, jaky mate nazor na tuto frekvenci a mnozstvi. Uzivam to proti sve vuli, odpovida to tedy zavislosti ale vite, preci jen mi to casove rozpeti a mnozstvi prijde moc male, ze snad mensi byt nemuze a nechci to podcenovat, ale trochu mi to je podezrele.
Neni mozne, ze problem bude spise v tom, ze si sam vsugeruji ze jsem to mesic nemel, protoze to si vzdy uvedomim a od te chvile vzdy neni daleko do chvile, kdy si to dam. Ze to nebude zavislost ale proste jen ma blbost a delam z toho vedu? Mozna, kdybych si nevybavil, ze je to cca mesic a nezacal se "bat", nic by se nestalo.
Ja mam pocit, ze vse mam v hlave srovnane, vim jak zavislost funguje a jaky je muj vztah pervitinu, co jsem od nej cekal a cekam, davno nevidim zadna pozitiva a celkem za ty tri roky jsem myslim usel cestu a mam jasno ale irituje me, ze nemohu udelat jakoby posledni tecku. Kdyz je mezi uzitim pravidelna casova mezera mesic a uzivam tak male mnozstvi, navic v zivote pro me p nic neznamena, vsechny spoustece atd. jsem odstranil, nikoho kdo fetuje kolem sebe nemam a irituji me sjeti a opili, v podstate jsem proti drogam ziskal odpor, nevidim v nich smysl, nemuze byt prece tak tezke to skoncit. Rikam si, jestli tento kolotoc neni proste uz spis o necem jinem nez o zavislosti.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Martine,
a díky za dotaz.
Na začátku se jenom ujistím - píšete, že užíváte "víceméně proti své vůli". Neznamená to však, že by vám někdo tajně nebo silou drogu nějakým způsobem proti vaší vůli aplikoval, ale to, že si sám říkáte, že vlastně užívat nechcete, ale přesto to děláte. Sám tomu vlastně dost dobře nerozumíte a ptáte se, čím to vlastně je. Chápu to dobře?
Zdá se, že v některých chvílích si v dotazu protiřečíte a jindy naopak naznačujete, co by mohlo být cestou k hledání odpovědí. Drogu užíváte pravidelně, byť s několikatýdenním časových odstupem a to i přesto, že v tom nevidíte positiva ... říkám si, že nějaký důvod k užití nejspíš máte, jinak by asi nebylo problémem prostě vůbec neužít. Možná pro vás není v tuhle chvíli srozumitelný, viditelný nebo pochopitelný. To už občas patří k věci.
Nevím, jak dlouho to takhle vypadá - jestli pár měsíců, nebo už několik let. Umím si představit, že i tento způsob užití bude pro člověka něco jako "berlička", nebo "odměna", nebo naopak "ujištění, že už to tak nechci" nebo ... co to vlastně znamená pro vás?
Na vašem místě bych hledala odpovědi právě tady. Dobrou zkušenost mám v podobných situacích s terapií. Zvažoval jste někdy terapii? Máte s ní zkušenosti?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.