Extaze
bby1902
Včera jsem po požití celé 1 tablety extaze měla pocit jako by vše čeho se dotýkám změnilo svojí strukturu vše mi přišlo hladké a hebké ale ostatní také na extazi takový pocit neměly. A taky po tom co mi stav dojel mám hrozný tlak na hrudíku a zhoršené dýchání.
Čím to muže být zpusobeno?
Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Prožitky mohou být u jednotlivých osob velmi individuální.
Tímto způsobem přes internet nepoznáme, zda Vaše současné zdravotní potíže mají nějakou přímou souvislost s užitím extáze, nebo zda se jedná o něco jiného. Nelze vyhodnotit zdravotní stav a určit jasnou příčinu, aniž by Vás nevyšetřil lékař. Možná může mít konzumace extáze vliv na Váš současný zdravotní stav, ale také je možné, že byste tyto potíže měla, i kdybyste drogu neužila, těžko říct. Obávám se, že na tuto otázku by Vám nejzodpovědněji mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření.
Také nelze opomenout, že se vlastně nedá zjistit (pouze toxikologickým rozborem) co vlastně všechno dané tablety prodávané za extázi obsahují. Není neobvyklé, že plno takových tablet se s účinnou látkou MDMA ani nepotkalo a jejich složení může být různorodé. Tam pak nelze vůbec předpokládat, co mohou organismu, ale také psychice přivodit za potíže. I kdybyste si pořídila tabletu s obsahem MDMA, stejně nelze odhadnout množství účinných látek a množství dalších příměsí.
Z tohoto důvodu nelze moc dobře předem vědět, co a jak bude po konzumaci probíhat, co se bude dít a co s čím bude reagovat (např. při současném užívání nějaké medikace nebo dalších drog).
Obsahy tablet se mohou tak různit, že na podobné otázky bohužel nelze zodpovědně odpovědět, pokud není známo jejich přesné složení.
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě se najezte, udržujte pitný režim (ne alko, ne coca-colu, ne energidrinky a ne kávu). Rozhodně se vyhněte dalším konzumacím, alespoň po dobu, kdy se budete zase cítit standartně, organismus, ale i psychika se dostanou zase do své rovnováhy.
Přeji, ať je brzo lépe!
S pozdravem, MK