Logika zákona
Stanley
Čau mám jen jednu otázku,hulim brka už 14 let (30 let mi je) a jsem toho velký zastánce,četl jsem váš článek:O drogách obecně..Míra Rizika a samy uvádíte že alkohol patří do kategorie střední a marihuana do kateg.relativně malá proč je tedy tráva ilegál a alkohol legál? Mě to hlava nebere..to že nejsem akční nebo že zapomenu co sem měl včera k obědu nebo co mi kdo řikal za příhodu před hodinou mi vubec nevadí,když do práce nezapomenu chodit a další ty nejpodstatnější věci taky ne, souhlas nebo se mýlim?klidně si nechám poradit co to dělá za rizika sociálního či psych. rázu..? dík

Odpověděl: Amrit Sen
Stanleyi, zdravím Vás, díky za důvěru.
Každý člověk je jedinečně nastaven, nelze paušalizovat.
Jeden se může relativně spokojeně "prohulit" životem a limity, kterým se vystavil, nevnímá, nebo mu nevadí. Dožije se požehnaného stáří a pokojně se rozloučí se světem.
Jiný se třeba i po krátké zkušenosti s marihuanou zblázní, životem se "protrápí" s invalidním důchodem, při opakovaných pobytech v psychiatrických zařízeních, zalékován psychofarmaky a nikdy se z psychických onemocnění úplně neuzdraví.
Sebevraždy v toxických psychózách nejsou výjimkou.
Jeden si dá při společenských příležitostech skleničku, poraduje se s přáteli a v dohledné době po alkoholu nezatouží. Další se upije k smrti, spadne pod auto, zemře na cirhózu, či rakovinu jater, nebo při nejzávažnější formě abstinenčního syndromu, delliriu tremens.
O trápeních způsobených dalším lidem, především blízkým, se nebudu rozepisovat.
Faktem je, že u nás i ve světě, umírá výrazně více lidí v souvislosti s užíváním alkoholu, než THC.
Máte pravdu v tom, že zákon není vždy logický. My se zasazujeme o to, aby korespondoval s realitou a chránil ty, kteří ochranu potřebují.
Není to vždy jednoduché a k našim cílům patří destigmatizace uživatelů návykových látek a dekriminalizace těch, kterým patří důstojnost, pomoc a lidský přístup.
Navíc, i prostou matematikou lze dojít k ověřeným skutečnostem, že se to vyplatí.
Chápu, že nejste spokojený. Další části Vašeho dotazu, odpusťte, nerozumím. Pokuste se, prosím, srozumitelněji specifikovat Váš problém, respektive zmiňované potíže. Rádi se společně s Vámi podíváme, co s nimi...
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.