MDMA
Major
Zdravím som občasný užívateľ marihuany ... cca raz za mesiac .... niekedy aj menej zas niekedy viac ... je to občasné podla toho ako často som s kamarátmi ... fajčievam iba na dome či byte ... spolu s priatelmi ..
No chcel by som sa opýtať ..... nedávno asi od decembra som začal užívať MDMA ...... teda koláče ..... ... po 1 užiti bolo všetko super žiaden dojazd ani nič ... po druhom som bol den nato celkom dosť mimo .... no teraz asi po 1 mesiaci som mal zasa ... zatial najsilnejsiu tabletku ..... bolo to niečo brutàlne ... no brutálny je aj ten dojazd .... dnes to je 3 tí den od akcie a ja mám stále pocit že nie som úplne v pohode .... navise ma divne bolí v krku .... tak by som sa chcel spýtať či to môže byť z tej extazi ....... a tak isto kďe by som zohnal niečo na zistenie čistoty danej tabletky ...... viem že drogy sú humus .... no ja osobne si myslím že to mám pod kontrolou .... extazu som mal 3 krát medzy každou dávkou 1 mesiac pauza.... no vylmi by ma zaujímala ich čistota ..... , lebo mal som 3 tabletky domina - tie mi prisli dosť slabé.... potom sprajty- tie boli veľmi euforické a naposledy Iphone x - a to bolo tak silné že naozaj pochybujem či to bola len extaza .....

Odpověděl: Markéta Kordová
Majore, zdravím Vás.
Bohužel, u distribuovaných drog se vlastně nedá moc zjistit (pouze toxikologickým rozborem) co vlastně všechno dané tablety prodávané za extázi obsahují. Není neobvyklé, že plno takových tablet se s účinnou látkou MDMA ani nepotkalo a jejich složení může být různorodé. Tam pak nelze vůbec předpokládat, co mohou organismu, ale také psychice přivodit za potíže. I kdybyste si pořídil tabletu s obsahem MDMA, stejně nelze odhadnout množství účinných látek a množství dalších příměsí.
Z tohoto důvodu nelze moc dobře předem vědět, co a jak bude po konzumaci probíhat, co se bude dít a co s čím bude reagovat (např. při současném užívání nějaké medikace nebo dalších drog).
Obsahy tablet se mohou tak různit, že na podobné otázky bohužel nelze zodpovědně odpovědět, pokud není známo jejich přesné složení.
V minulosti bylo možné si nechat látku otestovat v rámci projektu Kliniky adiktologie, 1.LF UK, ten není už aktuální. Jedinou možností, která mě k tomu napadá, abyste si byl jistý, co užíváte, si nechat kousek látky otestovat v některé toxikologické laboratoři, která poskytuje možnost samoplátcům. Tyto rozbory, ale nejsou levné záležitosti (cca 2000,-Kč ale i více).
V Praze např. Toxikologická laboratoř VFN, Ke Karlovu 2, Praha 2, tel: 224911267. Zkuste si tam zavolat a nezávazně se informovat.
Možná může mít konzumace drog vliv na Váš současný zdravotní stav, ale také je možné, že byste bolest v krku měl, i kdybyste žádnou látku neužil, těžko říct. Obávám se, že na tuto otázku by Vám nejzodpovědněji mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření.
Pokud by Vás ještě něco zajímalo, neváhejte se ozvat.
S pozdravem, MK