Methypenidad II
Jake
Nejsem blbej a zdroje fakt vasim statistikam neposkytnu. Nicméně epidemie se bat nemusite. Jsem sam. Amrite, chtel jsem vic medicinsky data. Vasoconstrikce. Jak mirnit. Endokarditida jak predchazet, poškození cév a zil, jak zmirnit. Tlak, jak snížit? Jatra, srdce. Jak se starat?

Odpověděl: Amrit Sen
Jahoj Jakeu.
Nerozumím zmínce o zdrojích a statistikách. Omlouvám se, "nechytám" ani kontext s epidemií. Medicínská data získáš od lékařů, ne tolik od nás.
Riziko onemocnění endokarditidou můžeš snížit dodržováním co nejsterilnějších podmínek při manipulaci s aplikovanou látkou, včetně jednorázového požívání strerilních stříkaček a aplikačního roztoku - "vody", které dostaneš zdarma ve všech kontaktních centrech, nebo od pracovníků spádových terénních programů. Výrazně limitovat ho můžeš už dříve zmiňovaným, důkladným filtrováním a používáním sterifiltů, odkazy jsem posílal. I ty dostaneš v kontaktních centrech, za symbolický poplatek, 1 - 3 koruny za kus. Platí to i pro rizika zužování a poškození cév.
Každý člověk je originál a drogy, stejně jako dopady jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit, ne však zastavit, nebo úplně eliminovat, ale to ti je, předpokládám, jasné...
Je fajn, že máš starost o svůj zdravotní stav, ale musíš počítat s tím, že přijde čas, záleží na intenzitě a době užívání, kdy se na něm tvoje "hobby", negativně odrazí.
Psát ti, že jestli chceš zůstat zdravý, tím spíš, jestli máš zdravotní problémy, netuším, jestli teoretizuješ, nebo trpíš zmiňovanou hypertenzí, abys přestal drogy užívat, což je jediná bezpečnější možnost, jak se soběstačně dožít požehnanějšího věku, asi nemá šanci na realizovanou odezvu.
To samozřejmě platí i pro játra, srdce, mozek a další životně důležité orgány...
To znamená, chceš li užívat drogy a zároveň oddálit poškození a prohlubování zdravotních problémů, snížit riziko předčasné smrti, užívej co nejméně, dopřávej tělu i psychice co nejdelší čas na regeneraci a neužívej injekčně. Trvej na vlastním dodržování zásad a pravidel HR - harm reduction, snižování škod a rizik: https://www.drogy-info.cz/publikace/glosar/?g=108
Chceš li relevantní odpovědi na téma hepatologie, kardiologie, gastroenterelogie a dalších lékařských oblastí, včetně adiktologie, doporučuji kontaktovat a objednat se na konzultaci k MUDr. Vratislavovi Řehákovi do pražské Remedis. Jde o na slovo vzatého lékaře, multiodborníka s praxí několika dekád práce s uživateli drog. Služby Remedis jsou bezplatné a konzultace mohou být poskytnuty i anonymně.
Pokud bys měl zájem o odběry a komplexní laboratorní vyšetření, je možné přijít v určených hodinách bez objednání. Na dalších případných vyšetřeních je možné se osobně domluvit. Zachování soukromí a mlčenlivosti je striktním standardem.
Kontakt:
Remedis, s.r.o., Klinika Praha
Vladimírova 10,
140 00 Praha 4
Telefon: +420 226 216 200
Mobil: +420 601 560 541
E-mail: ordinace@remedis.cz
Web: http://www.remedis.cz/
Stačí takto? Poděkování nečekám. Přeji vše dobré, buď na sebe opatrný,
Amrit Sen.