Alkohol na fest
P.M.
Dobrý den děkuji vám za detailní odpověd paní Gabrielo moc si toho cením,dnes o 4 dny později se situace stále nezměnila a předem bych vás chtěl upozornit že vám píšu s větším množstvím alkoholu v krvi 2l vína a 2 panáky (v mozku) a i když se to pokusim skloubit co nejvíce do normálu,asi to zcela tak nepujde proto prosím čtětě mezi řádky jak se řiká...co jste mi psala ohledně té léčebny jakože pobyt,vy to možná jako ostudu nevidíte ale rodiče každý okolo a další určitě ano včetně mě,jsem jediný syn své mámy a proto bych měl plán následovný,mám doma ještě asi 6 litrů vína což vypiju za dnešek a za zítřek,mohla byste mi zkusit poradit plán na sobotu když bych prostě chtěl zkusit přestat jelikož počítám že budu tak do 9:30 ležet v posteli než se stěží zvednu a pak vysílají na čt 4 sport fotbaly od 13:00 do 17:00 což je muj asi nejoblíbenější koníček a u toho dokonce vydržim i docela za střízliva(neradte mi abych začal hrát fotbal hrál sem ho do 18 let pak sem asi kvuli hulení přestal a dnes mám bechtěrevovu chorobu něco jako zatuhávání zad takže ho těžko mohu začít) co byste mi poradila jak strávit ten čas od 9:30 do 13:00 a čas od 17:00 do 21:00 řekněme,vemte si že to bude muj první den po 42 dnech téměr pod vlivem alkoholu?..P.S. jasně že se stalo že sem v noci vše dopil pak sem vstal v 9:00 a než došel do nějakého obchodu a napil se tak sem musel být třeba 2 hodiny střízlivý (Strašný stav) bohužel sem zjistil že sem na tom i zlej a třeba i hloupá odpověd ano nebo ne nebo nevím komukoliv,mě dohání k vzteku že mě někdo obtěžuje,ale chci zkusit všechno nejdřiv před léčebnou,když ste mi radila ohledně marihuany co sem končil tak mi vaše rady dost dali,zkusme to prosím i ted,moc vás prosím nebo už začínám být trochu zoufalý asi po pěti letech se mi stalo že sem utratil skoro všechny svoje peníze akorát svých poslední 1100 kč kerý si zbírám jíž dva roky a sbírám je v jednokorunových mincích a možná to zní vtipně ale hodně by mě to už bolelo utrácet i toto měl sem našetřeno třeba 15000 plus vždy 15.v měsíci beru vejplatu a vše sem propil a nebo pod vlivem napůjčoval,nakoupil třeba extra drahý hamburgery cokoliv rozumíte mi..? :) a nemám už ani žádné papírovky navíc před dvěma týdny sem zjistil v kerém místě mi leží játra a od té doby přibližně mám pocit že mě tam bolí a mám velký knedlík v krku a nevím jestli je to jen sugesce mého ovlivněného mozku, nebo skutečnost...prosím vás moc poradte mi..řekněme že do té léčebny nechci jít zatím že to hodlám zkusit vyhrát sám i přesto že ted se mi to píše hrozně lehce a jsem si toho vědom že až začnu ten boj o tu střízlivost tak to bude uplně jiné,já sem starý závislák já někereé věci znám jak chodí jen s tou abstinencí mám problém...P.S.Zajímala by mě věta jak jste psala že se divíte že sem zatim nezkolaboval to mě vystrašilo i v tomto stavu a to většinou nad těmito věci pod vlivem alkoholu v pohodě mávnu rukou...omlouvám se za slovosled a další věci ale bohužel vám mohu napsat jen pod vlivem za střízliva bohužel ze sebe momentálně nejsem schopen dostat víc než pár slov a to na sílu..děkuji moc za odpověd a zkuste mi poradit o tu sobotu jak sem vás žádal chci to aspon zkusit, a ano vím že to bude rozdíl o 360 stupnů než jak se mi to píše ted..díky moc paní Gabrielo P.M. 27 let

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, P.M.,
jsem ráda, že píšete. Nicméně vidím to tak, že možnosti internetové drogové poradny jsou značně omezené. Vy sice říkáte, že vám moje rady ohledně vysazení hulení pomohly, já to však vidím tak, že váš současný stav tomu zrovna moc neodpovídá. Mám pocit, že v tuhle chvíli vám rady na dálku příliš nepomohou a bylo by lepší zajít si s někým promluvit osobně.
Říkáte, že říct si o pomoc, nebo jít se někam léčit, je ostuda pro vás i celou rodinu. A já přemýšlím o tom, že upíjet se stylem, který popiseje, může okolí vnímat také jako ostudu. Sám zmiňujete, že jste i podrážděný až agresivní. Vidím to tak, že možná opravdu uzrál čas na to, abyste požádal o pomoc někoho dalšího.
V praxi jsem viděla spousty lidí, kteří si třeba kvůli své vlastní hrdosti nedokázali říct o pomoc. Schovávali to za slova jako "to by byla ostuda, není na to vhodná doba, nemůžu kvůli práci, kvůli rodičům, dětem, psovi", ale ve výsledku spousta z nich je upadala více do problémů, jejichž řešení se s délkou doby, po kterou v nich zůstavají, často komplikuje přibýváním dalších problémů (zdravotních, psychiatrických, vztahových, trestních apod.).
Zkuste to zvážit, připustit si, že je na čase hledat skutečné a trvalejší řešení. Kdybyste potřeboval kontakty na nějaké zařízení nebo kolegu adiktologa působícího ve vašem okolí, napište, která města jsou vám dobře dostupná. Pokusila bych se vám poradit, kam se obrátit.
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe.
Gabriela Minařík.