metylphenidad
Jake
Dobrý den,
můžete doporučit harm reduction approach k intravenozní aplikaci Ritalinu? Jak a čím filtrovat a jaké jsou možnosti filtrů v ČR? Existují zde membránové filtry? Znám z USA tzv. micron syringe filters. Ty jsou docela TOP. Jen nevím co máte tady v ČR plus co můžete doporučit dál z hlediska HR.Díky
Jake

Odpověděl: Amrit Sen
Jakeu, zdravím Vás,
díky za důvěru. Z hlediska HR i z hlediska našeho, byste se měl intravenózní aplikaci Ritalinu, filtrovaného z tablet, obloukem vyhnout.
Odpusťte, nepíšete, jestli Vám Ritalin předepisuje lékař, nebo si jej obstaráváte sám, ani proč jej užíváte. Můžete, prosím, k tomu napsat, případně i do skryté poznámky, více? Mohu pak lépe specifikovat případná doporučení, děkuji.
Předpokládám, že Vás výzva, abyste se injekční aplikaci, lépe užívání Ritalinu, jako takovému, pokud ho nemáte jako terapeutikum, vyhnul, od užívání drogy neodradí.
Možná víte, že injekční užívání drog, filtrovaných z rozpuštěných tablet, sebou, kromě dalších výrazných rizik, nese i riziko velmi závažných srdečních onemocnění, zejména endokarditidy, s možným následkem smrti.
Informace k filtrování tablet za účelem injekčního užití co nejbezpečnějšího "produktu", najdete například v internetové podobě časopisu eDekontaminace, který vydává naše organizace SANANIM.
Bližší info naleznete v sekci "knihovna". Zde si můžete stáhnout pdf Dekontaminace "s rukou na obálce". Nebo na stránce exchangesupplies.com, kde si je můžete objednat a zakoupit.
eDekontaminace: http://www.edekontaminace.cz/
Instrukce pro bezpečnější "rozdělávání" a filtraci tablet Ritalinu, jsou obdobné, jako k filtrování tablet Subutexu:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/134/jak-pripravit-subutex-k-bezpecne-aplikaci.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/36/filtry-do-dzungle-dobre.html
Stejně tak se můžete podívat na některé dotazy a odpovědi kolegů v našem archivu:
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/25167/pres-co-filtrovat-nasleh.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/25168/pres-co-filtrovat-nasleh.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/20574/snizeni-rizikovosti-injekcni-aplikace-drogy.html
Některá kontaktní centra a terénní programy, distribuují speciální "stérifiltry" Sterifilt, za symbolickou cenu. Dostanete je i v našem pražském Kontaktním centru SANANIM, a to za 1 korunu za kus:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Sterifilt:
http://www.apothicom.org/sterifilt-general-presentation.htm
http://www.apothicom.org/orders.htm
http://www.exchangesupplies.org/shopdisp_F314.php
http://www.exchangesupplies.org/shopdisp_sterifilt_universal.php
Při nákupu této jednoduché, praktické a velmi funkční pomůcky, která filtruje nejen fyzikální, ale i některé chemické a bakteriální nečistoty, si v "káčku", nebo s teréními pracovníky můžete o tom, jak funguje, jak ho použít i o rizikách injekčního užívání, bezpečně popovídat.
Kromě řady informací, které najdete v odpovědích a po dalšími odkazy na našem webu, se můžete podívat i na další stránky: http://www.drogovaporadna.cz/odkazy/internetove-odkazy.html
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, kdykoli napište.
Buďte na sebe opatrný, pěkný zbytek Velikonoc,
Amrit Sen.