Drogy a rodina
Anonym
Dobrý den,
zhruba před dvěmi lety byla sestra na léčbě. Byla závislá na pervitinu, který užívala nitrožilně. Léčbu se jí podařilo úspěšně dokončit a poté šla do chráněného bydlení v Praze. Krátce nato se rozhodla vrátit se domů, mělo to být pouze na přechodnou dobu, než si najde nějaký pronájem. Sestra začala chodit normálně do práce a vše klapalo. Asi to začalo v létě, kdy znovu vídala divné lidi. V té době jsme měli v rodině problémy a tak jsme to neměli ani čas to řešit. Bohužel to nyní přerostlo. U sestry opět nacházíme injekční stříkačky, pytlíky a domů volají lidé z bank. Máma už jí několikrát řekla, aby se odstěhovala. Stále, ale v noci přichází. Už jsme si tím vším jednou prošly a proto je to pro nás bolestivé. A vlastně ani já, ani matka nevíme jak se sestrou mluvit. Já bych jí nejradši zabila, proto se s ní snažím mluvit, co možná nejméňe. Několikrát jsme jí nabízely pomoc ve formě léčení, tomu se vysmívá. A konečně se tímto dostávám k mému dotazu, jak s ní tedy mluvit, aby pochopila, že tentokrát už to nebude jako, když brala dříve? Bydlíme v okolí Prahy, nevíme zda do práce chodí, nebo ne. Každopádně víme, že to dlouhé trvání mít nebude, i kdyby současně do zaměstnání docházela. Jestliže si závislost nepřipouští, je nějaká možnost, že se jí zbaví? Mnohokrát děkuji za Váš čas a odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud si sestra závislost a skutečnost, že se její problém opět vrátil, nepřipustí, těžko s tím pak bude něco dělat - ,,přiznat si to" - je základní a výchozí krok k nějaké pozitivní změně.
Chápu, že po úspěšné léčbě a období, kdy bylo všechno v pořádku se vracet do stejného kolotoče problémů a dívat se na úpadek sestry, je náročné...
Doporučuji navštívit naší specializovanou Poradnu pro rodiče a další blízké osoby, kde je prostor v osobním kontaktu více a podrobněji probrat vše co je třeba. Bylo by to pro Vás nebo pro rodiče přijatelné? Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně, jsou nezávazné a mohou být i anonymní.
Zde případně kontakt a další info v odkazech:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/komu-je-ppr-urcena.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/prijem-klientu.html
Podívejte se na to, pokud se budete potřebovat na cokoliv doptat, napište kdykoliv znovu.
S pozdravem, MK