Kontakt
Kučerka
Dobry den pani Minarik,
prosim o kontakt na poradny. Uz jsem psala...
Manzel prestal uzivat tramal na bolest.
Ale ozyvaji se vyrazne (dle meho) nasledky dlouholete konzumace marihuany. Zasadni vypadky pameti, absolutni zmena typu pratel, nervozni sceny na dennim poradku, vykyvy nalad, nic ho nebavi.
A zacal hulit i rano. Potrebuji pomoct.
Jsem na nem finance absolutne zavisla a je jen otazkou casu, nez ho vyhodi. Nema kazen, neverim, ze dokaze prestat. Vlastne nevim, jestli my s timto vubec poradna pomuze. Mozna potrebuji i pravnika.
Kucerka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pročetla jsem si zpětně vaše dva předchozí dotazy. Mám dojem, že potíže se na jedné straně týkají manžela a na druhé straně vás.
Je zcela evidentní, že se s manželem něco děje, něco, čemu nerozumíte, přisuzujete to marihuaně, vysazení tramalu, ale mně osobně není vůbec jasné, jak je na tom manžel psychicky. Napadá mne, že by mohl mít i další zdravotní problémy. Ale to už by musel posoudit nějaký odborník.
Druhá věc je, že se bojíte, co bude dál. Dost možná jste už i nějakým způsobem vyčerpaná, možná i překvapená a nevíte, co si počít. Ptáte se proto na poradnu, možná i právní pomoc do budoucna, protože jste na manželovi finančně závislá. A ano, poradny jsou ... i naše organizace má poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog. Služby podobných poraden jsou většinou zdarma, stačí se dopředu objednat. Pracovník pak na vás má vyhrazený čas, kdy se vám plně věnuje, nesoudí vás, ale snaží se společně s vámi najít cestu, jak dál. Jelikož vaše situace už nějakou dobu trvá, nebude asi ani řešení jasné hned po prvním sezení. Ale mohla byste si během rozhovoru v prvním chvíli alespoň ujasnit myšlenky a říct si, co je v tuhle chvíli nejdůležitější, udělat nějaký první plán, co a jak.
V navazujícím dotazu jste psala, že jste z Květnice u Prahy. Je pro vás Praha dobře dostupná? Pokud ano, přikládám kontakt na naši Poradnu pro rodiče, ale pak i na poradny další. Kdyby telefon nezvedali, nechte na sebe kontakt, nejspíš mají zrovna klienta a ozvou se vám hned, jak to bude možné.
V případě, že byste potřebovala jakoukoli další pomoc nebo radu - včetně té právní - rádi vám poradí, kam se obrátit. Mezi kolegy v naší organizaci máme i právníka, má-li plnou kapacitu, máme zmapovanou síť dalších služeb, které jsou finančně dostupné.
Stačí vám to v tuto chvíli takhle? Potřebovala byste snad ještě něco?
Zde slibované kontakty:
Poradna pro rodiče SANANIM z. ú.
Žitná 1574/51, Praha 1, 110 00
Tel.: 739268527
Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
www: http://www.sananim.cz
Anima - terapie, z.ú.
Apolinářská 4a
128 00 Praha 2
mobil: 777 113 387
pevná: 224 968 239
e-mail: info@anima-terapie.cz
K dispozici pondělí - čtvrtek od 9 do 15 hodin, pátek 9-12. V jiný čas prosím zanechte zprávu v hlasové schránce nebo zašlete SMS.
PREV-CENTRUM, Z.Ú.
Meziškolská 1120/2
poradna@prevcentrum.cz,
tel. 233 355 459, 777 161 138
Držím palce, abyste dokázala sebrat odvahu a objednat se. Myslím, že můžete hlavně získat. A jestli budete mít potřebu, nebo chuť, budu ráda, když dáte vědět, jak jste se rozmyslela.
S přáním, aby bylo brzo lépe a s pozdravem,
Gabriela Minařík.