Úzkosti po marihuaně
Andy
Dobrý den,
o prázninách jsem měla poměrně těžké období. Umřel mi pejsek, nepodařila se mi maturita, byla jsem velmi neštasná ve vztahu a do toho jsem ještě byla neštastně zamilovana do někoho jiného - skoro rok zbytečného usilování. Šla jsem ven s kamarádkou a vše jí to řekla. Otevřela jsem se a vyzpovídal jsem se. Dala jsem si s ní marihuanu - potáhla jsem si asi jen 3-4 a byla to má cca druhá, třetí zkušenost s marihuanou, nejsem žádný závislák, jen jsem myslela, že mi bude lepé. NEBYLO! Asi 10 minut po té se mi stalo něco strašného... Z ničeho nic taková vlna v těle a pocit, že se něco děje, bušení srdce a pocit, že umírám? Težko říct, prostě to ani nedokážu popsat... Takový stav jsem měla asi před 3 lety, kdy jsem marihuany zkusila poprvé, ale tehdy to odešlo po 8 hodinách... Ted ale ne.. Asi týden po tom, co jsem marihuanu užila, jsem se v noci probudila s takovým divným stavem - bušení srdce, pot, deprese?, strach ze smrti, zkrátka jsem si mysela, že mám nějaký infarkt nebo tak, bylo to proste strasny... a od te doby jsem tenhle stav měla asi obden... po asi 14 dnech jsem si zašla do nemocnice ke známé kde my bylo uděláno kompletní vyšetření a vše bylo v naprostém pořádku... když mě chytil nějaký tenhle stav, užila jsem neurol a ten mě z toho vždy na chvíli dostal... ale začinaly se mé stavy měnit... jeden měsíc jsem měla pocit, že umřu na infarkt, druhý měsíc, že umřu na mrtvici atd atd atd... zkrátka jsem se probudila a byla jsem uplně v pohode, štastná a vysmátá... z ničeho nic, aniž bych přemýšlela na něco špatného mi opět projela taková vlná v těle a začalo mi být divně, špatně... opet bušení srdce, zkrátka jsem asi pul rok jen proležela ve tmě ve svým pokoji, musela jsem přerušit studium, prostě to nejsem já! Cca v říjnu jsem se rozešla se svým přítelem a začala chodit se svým "vysněným" klukem a trochu se mi psychicky ulevilo... ten stav se mi objevil třeba jednou za 14 dní... Ale i tak.. Šla jsem třeba na vlak a v půlce cesty prostě divný pocit.. Nedokážu to prostě popsat.. Úzkost? Strach? Sevření těla, vlny v hlavě, myšlenky na to nejhorší, tlaky v hlavě, bušení srdce, studený pot... ale třeba až v pulce dne... na začátku dne stastna, vesela, všehoschopná... a pak... občas mě ten stav dokazal pořádně robrečet, prostě pocit, že už to nikdy nebude lepší, že už nikdy nebudu jako dřív! V lednu jsem navštivila jednu paní,která se věnuje kineziologii a psychiatrii. O svém problému jsem si s ní popovídala, dala mi nějaké homeopatika a pomocí kineziologie mi řekla, že mám nějaký blok s dětství,kdy mi umřela má teta... Že jako díte jsem nedokázala pochopit, že někdo muže odejít takhle rychle... Po její návštěve jsem jsem cca 3 měsíce byla uplne v pořádku! Občas nějaký divný stav, ale hned mě to přešlo... Ale ted.. mám zánět dutin, ale přišli mi na to asi až po měsící... měla jsem opet tlaky v hlavě a celkově mi bylo divně.. myslela jsem si, že se mi to vrací... ted se se zánětem léčím a je mi trochu lépe, ale pořád mi k večeru občas naskočí takový divný stav... Jedna paní mi řikala, že po marihuaně muže vznikat schizofrenie... četla jsem si příznaky, ale vubec se v tom nevidím... Prosím, nevíte co to muže být? Co muže znamenat to, co prožívám? Momentálně občas ještě cítím nějaký menší strach, obcas mám tlaky v hlavě, obcas mám pocit, že z too už zešílím a nedokážu si sama představit nějaké cestování, bojím se, že. by se mi to opět objevilo... Chci být jako dřív!!! Prosím dekuji za každou odpoved, jsem z toho zoufala....

Odpověděl: Markéta Kordová
Andy, dobrý den.
Těžko dělat objektivní závěry na dálku, přes internet a bez osobního kontaktu. U disponovaných jedinců může i jednorázové užití jakékoliv drogy vyvolat psychické problémy, obzvlášť pokud jste konzumovala ještě v období, které pro Vás bylo náročné, necítila jste se v pohodě sama se sebou. Stavy, které popisujete, vypadají jako úzkost, možná až panická ataka, ale nejsem lékař. Bylo by rozumné se nechat vyšetřit specializovaným lékařem/psychiatrem, který má zároveň zkušenosti s uživateli nelegálních drog a vše s ním podrobněji zkonzultovat.
Netuším, kde žijete. Napište nám, jaká větší města máte poblíž, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat.
Mějte se zatím hezky a ozvěte se.
S pozdravem, MK