syn bere pervitin
mamka
Dobrý den,
mám 27-letého syna, věděla jsem, že kouří marihuanu. Vliv kamarádů. Stále situaci probíráme, nyní jsem zjistila, že bere pervitin. Nebydlí se mnou. Jak ho motivovat k léčení?

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Často jen nějaké přesvědčování nezabírá. Jde však o otázku, kterou nelze jednoduše odpovědět. Univerzální motivace neexistuje. Na každé platí trochu něco jiného, Co to může být u vašeho syna já nevím, to víte spíše vy.
Častou motivací ke změně užívání pervitinu směrem k abstinenci bývají nepříjemné vedlejší účinky samotného užívání. Když droga začne vyvolávat i nepříjemné stavy. Také obava z trestněprávních důsledků. Zdravotní komplikace, sociální propady. Podporou motivace k také žádoucí změně bývá maximální omezení hmotné podpory ze strany rodiny. Prostě nechat padnout na dno.
Ale to jsou vcelku obecné poznámky. Reálnou strategii doporučuji vytvořit s pomocí odborníka. Jsou specializované poradny, které se prací s blízkými uživatelů drog zabývají a jedním z témat může být i podpora motivace ke změně, respektive míra skutečného vlivu na takovou motivaci.
V Praze provozuje takovou poradnu například SANANIM, na adrese Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1. mapa
Tel. 284 824 234, GSM: 739 268 527. e-mail: rodice@sananim.cz
Více o poradně najdete zde - http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud nejste z Prahy a je pro vás příliš daleko, můžete se podívat na vhodnou poradnu například zde - https://www.drogy.net/databaze-kontaktu/, nebo napište a já vám mohu nějaké zařízení doporučit.
S pozdravem J.Chudomel