Lecba tvrde drogy
Petule
Dobry vecer,
potrebuju uz odbornou pomoc od zavyslosti na uzivani nitrozilne tvrdych drog.
Zajima me jak se mohu lecit, kde. Zda se to plati. Co mohu a nemohu...
Predem dekuji Petruna R.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Petro.
Úhrada za služby a finanční spoluúčast klienta je trošku jiná v každém zařízení.
Na alkoholicko-toxikomanických odděleních (AT) v rámci psychiatrických léčeben, to je jako jakýkoliv jiný pobyt v nemocnici, je tedy hrazen ze zdravotního pojištění.
V terapeutických komunitách záleží na konkrétní komunitě jak má stanovenou spoluúčast klienta. Ve všeobecnosti se ale dá říct, že i člověk s nízkým ekonomickým statusem dosáhne na léčbu v těchto zařízeních. Přinejhorším se dají za tímto účelem využít i sociální dávky.
Pro lepší představivost níže v odkazech přikládám informace jak je to s úhradou v naší komunitě Němčice, stejně tak informace, jak léčba vypadá. Podívejte se na to, pokud Vám něco nebude jasné, neváhejte se ještě ozvat.
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/ceny-sluzeb.html
V příloze Dopis pro zájemce o léčbu: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/prijem-klientu.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/komu-je-tkn-urcena.html
Nejrozumnější způsob jak se o všem co nejlépe informovat a případně začít zařizovat je navštívit nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele drog (můžete i nezávazně, bezplatně a anonymně se nejdříve přijít poradit) a pak uvidíte, jak se rozhodnete, zda dalších služeb využijete či nikoliv.
Seznam Kontaktních center + dalších odborných zařízení v celé ČR naleznete v databázi, zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, okres, město a druh (v tomto případě Kontaktní centrum, případně Adiktologická ambulance).
Nebo si můžete zajet do našeho Káčka, které vede pořadník do TK Němčice (viz informace v odkazech): http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html (kolegyně Mgr. Eva Nezdarová, tel: 607 082 095,
email: nezdarova@sananim.cz).
Nebo využít Adiktologickou ambulanci v Berouně: http://www.magdalena-ops.eu/cz/slu%C5%BEby-pro-z%C3%A1visl%C3%A9/l%C3%A9%C4%8Dba/ambulantn%C3%AD-l%C3%A9%C4%8Dba#Beroun
Mrkněte na informace, kdyby něco nebylo jasné, tak se ještě ozvěte.
Přeji dostatek sil!
S pozdravem, MK