Mgr. Žáková
Paula
Dobrý den,
chtěla bych poděkovat p. Mgr. Žákové, která mi krásně a stručně vysvětlila svět alkoholika a to, jak se bezvýznamně točím v kruhu. Vaše odpověď mi velmi pomohla, uvědomila jsem si, jak bojuji s větrnými mlýny a jedině koho to vysává jsem já. Muj případ, o kterém jsem Vám psala je momentálně takový, že partner spíše už nepartner se osamostatnil, pořídil si svůj vlastní byt, spíše mu pomohl otec, který zdaleka ani neví, v jakém pokročilém stupni alkoholu jeho syn je. Partner nastupuje údajně do práce. Momentálně si prý domluvil schůzku na Modrém kříži a vyhledá ambulantní léčbu. Ovšem je to jen u slov. A navíc všechno tohle už jsem jednou zažila. Už nevěřím. Vždy, když mu dám šanci se vidět smrdí alkoholem a motá se.. Je mi už odporný, cítím v břiše negativní energii a ani nevím, proč vůbec slevim k nějakému setkání. Vždy to dopadne stejně. Jsem rozhozena a zklamaná. Spíš cítím lítost. Jako chlap, který nepil, je střelec, vřely, milý, jde si za svým, je ambiciózní a stědrý, ovšem takhle ho znám málo. Většinou mel vypito a to je úplně jiná osobnost. Teď už spíše troska. Stýská se mi po jeho pravém já. Jenže co když toužím po nemoznem? Co když jeho osud je tenhle život... Řekněte mi upřímně, ztrácím čas? Je to velká zátěž pro mě.. Připadám si, že si nesu s ním jen velký batoh problémů, přitom mě stále u něj něco drží... Jsem z Karviné, je mi líto, že Vás v Praze nemohu navštívit. I tak děkuji za odpověď, která mi moc pomáhá.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
jsem ráda, že Vám naše poradna může být alespoň na dálku trochu nápomocná. Chápu, že je pro Vás loučení s partnerem hrozně bolestivé, ale vlastně to nejtěžší máte za sebou. Sama jste si na většinu otázek odpověděla - při setkání se ani necítíte dobře, ani objektivně nevidíte nic pěkného. Jestli se má partner zvednout a dokázat svůj život změnit, pak to musí udělat sám. Pokud Vás chce zpátky, měla byste dát jen na to, co vidíte, ne na slova. Ty v takových případech nemají váhu, podstatné jsou činy. Ať se tedy dá do pořádku, až uvidíte nějakou dobu, že funguje, můžete mu pomalu dávat zase šance. to by ale mělo být opravdu až za delší čas. A není to závislé na Vás. Alkoholici často rádi svalují vinu za své neúspěchy na všechny okolo, zvlášť na ty nejbližší, ale do toho se nenechte zatáhnout. Zkuste dělat to, co je dobré pro Vás a pro syna.
Budu Vám držet palce, dejte vědět, jak se Vám vede.
S pozdravem
Jana Žáková