Kolegyně
Maysi
Dobrý den,
Řešíme v práci nepříjemný problém. Máme ve třídě kolegyni, která pije, ráno prijde, je z ní cítit alkohol, chová se zvláštně, dělá nesmysly, musíme jí napominat a pod. Zatím svoji práci ale zvládá,nestává se to pravidelně, spíš po delším bloku,kdy je klid přijde pár dní, aktuálně máame podezření, ze je pod vlivem už druhý týden. Syn jí odjel na svp, takže ma příležitost. I když pije, i když je doma, ale on ji drží nad vodou. Dostala již dve napomenutí během pěti let. Kdyby se to tentokrát dostalo k vedení, dostala by výpověď. Na jednu stranu víme, co je správné udělat, na druhou je nám ji líto. Bohužel ma ted v práci jakéhosi spojence, proto povolila uzdu. Chceme ji nejprve napomenout samy, pokud by se to opakovalo, tak chceme za vedením. Bohužel si ale myslím,ze vše bude popírat. Jak nejlépe s takovým člověkem jednat, jak vlastě dokázat, že pije? My ji při tom nevidíme.. děkuji za odpověď!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že k tomu přistupujete dobře - zkusit to nejdříve po dobrém, pak ale případně chránit své pracovní prostředí a vás ostatní. Nemusíte nic dokazovat. Není vaší věcí, abyste to dělaly. Kolegyně bude dobře vědět, o čem mluvíte, i když to bdue popírat. Měla by také vědět, že příště už to budete řešit s vedením. Je pak na vedení, aby si ji ohlídalo, přistihlo "při činu". Zaměstnavatel má možnost dát zaměstnanci dýchnout, požívání alkoholu v zaměstnání je v naprosté většině profesí proti pravidlům.