Pervitin-hledání východiska.
Grief
Dobrý den. Jmenuji se Zdeněk,je mi 22let. Mám problém a chci vás požádat o pomoc.Jsem uživatel pervitinu. Začal jsem v osmnácti. První dva roky jsem si dal jen o víkendu, takže měsíčne jsem užival zhruba 0,5g (Vždy nosem).V podstatě jsem byl přesvědčeny, že to mám pod kontrolou a v ničem me to neomezuje.měl jsem dobre kamarády, milující rodinu. práci ve které jsem se vypracoval z nejpodranější pozice, na vedoucího jednoho z úseků ve fabrice. Mel jsem ze sebe a i celkove ze života radost.:)..do dvaceti let jsem měl nášlapnutno docela na normální život, než me kamarád seznámil s chlápkem, který měl u sebe perník v podstatě pořád, no a s jídlem roste chuť že :).začal jsem brát 4x týdne (zhruba 2-3g) za mesic.(furt nosem)Za poslední dva roky jsem přišel o práci, kamarády, přicházím i o rodiče,u kterýCh zatím ještě bydlím a kteři nechápou co se se mnou děje a kterým prostě nedokážu říct, že beru drogy..i když bych moc chtěl...a tak se jim vyhýbam....Cítím se osamělý,nevylezam z pokoje. Buď spím, nebo bdím..nic me nebaví, nic me nezajímá..cítím se jak tělo bez duše...nemam zadne vyhlídky do budoucna... Dřív sem byl veselej kluk, nahanel holky, jezdil se bavit,pracoval na sobe...ted jsem podrazdeny, sobecký, vycitavy...smutný..takový,prázdný...nedokážu se na nic soustředit..zhoršila se mi paměť... Chtěl bych zkusit přestat, aLe nechci zahodit perník a začít se dopovat praskama. . (To mi prijde, jak kdybych vyměnil jednu závislost za druhou). Můžete mi poradit? .Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdeňku, dobrý den.
Dobře, že píšete a máte chuť se svou současnou situací začít něco dělat a vrátit se do normálu.
To, jak popisujete vývoj Vašich konzumací, je celkem běžné, nejprve většinou jde o nevinné experimenty, které postupně přejdou v závislost. Netuším, jak jste na tom teď, zda se Vám podařilo už pervitin vysadit nebo se k tomu teprve chystáte (?).
Vyměnit jednu závislost za druhou opravdu není řešení, v tom s Vámi souhlasím.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí abstinenční syndrom jako například u heroinu. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus dostatečně odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka působí sedativně).
Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Pokud byste si chtěl dojít o svém braní popovídat, což bych doporučovala, můžete se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. K-centra nabízí poradenské služby bezplatně, nezávazně, není třeba se něčím prokazovat, můžete tedy služeb využít zcela anonymně. To znamená, že vstupem do Káčka se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a po té se sám svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Bylo by to pro Vás přijatelné?
Obrátit se můžete na kolegy z organizace Podané ruce, zde kontakt.
Kontaktní centru, Podané ruce
Horní Česká 4
Znojmo
Tel: 777 916 270 (vedoucí služby), 732 625 592, 778 765 885 (kontaktní pracovníci)
Email: kcentrum.zn@podaneruce.cz
Provozní doba:
pondělí:
8:00 - 16:00
úterý:
8:00 - 15:30
středa:
8:00 - 15:30
čtvrtek:
8:00 - 18:00
pátek:
8:00 - 15:00
Konzultace probíhají pouze po předchozím telefonickém objednání na čísle 777 916 270. Pokud byste se chtěl jen do zařízení zajít podívat co vše je možné v Káčku využít, objendávat se nemusíte a můžete přijít kdykoliv během provozní doby.
Další informace o zařízení naleznete zde: http://znojmo.podaneruce.cz
Budu ráda, když dáte vědět, jak jste se rozhodl.
Mějte se zatím hezky a držte se!
S pozdravem, MK