Nespavost bez marihuany 2
P.M.
Zdravim včera jste mi psala že byste ráda kdybych opět napsal,čehož tedy využiju i když bych nerad nějak přemrštěně otravoval a nevim do jaké míry a jak často je adekvátní sem psát svoje trable což mi případně napište pokud by to bylo přez míru...co se týče toho nechutenství bylo už dnes (9.den) opět o něco lepší než včera i když pořád se musim více či méně snažit to jídlo sníst na určitou sílu a zároven si říct že ráno se musim najíst oběd atd nic není automaticky.. i když mi pořád říká hlava že by bylo milejší se tomu vyhnout tak je to o dost lepší než v neděli a i lepší než včera..za což děkuji..co se týče psychického stavu tak ten který mi přišel u předešlých dnů až dost dobrý na to jaký bych za takových okolností čekal se mi sice dnes né že by přímo zhoršil to bych neřek, ale v té néuplně špatné náladě se mi začali dostavovat jisté stavy prázdnoty jestli mi rozumíte což sem vyřešil koupí dvou 1,5L petek s pivem (6 piv) momentálně jich mám v sobě tak čtyři což sem zrovna nechtěl, ale bylo to silnější než já a přišlo mi to rozumější než si jít zahulit což nechci už z toho duvodu že už dnes abstinuji devátý den..co se týče té nespavosti včera sem celkem snědl 4 tablety (doporučené denní množství 1-3 tablety) a (nikoliv čaj jak sme se včera možná špatně pochopili jsou to prášky od firmy liftea) toho kozlíku s tim chmelem (viz jak sem včera zminoval) a situace byla taková že sem si šel lehnout v 9 hodin večer,usnul sem zhruba v 23:45 a ve 0:30 sem se probudil z nějakým určitým děsem že se mi něco děje a musim otevřít okno a až poté co sem ho otevřel sem si uvědomil že se nic neděje a mohu ho zavřít..dále sem zabral až v 5:30 a vzbudil se asi v 8:00 s takovou průměrnou ale pořád nepřijemnou bolestí hlavy..vzhledem k tomu že sem si tento týden vzal dovolenou v práci z těchto zminovaných důvodů byl bych vám moc vděčný za jakkoukoliv další následující radu..připomínám že na alkoholu nemám závislost větší než malou a dnes sem si ho koupil hlavně kvuli těmto duvodum co sem zminoval nahoře. opět se omlouvám za pravopis a opět děkuji paní Gábina Minarčík za její trpělivost číst moje trable případně komukoliv jinému kdo na tom má zásluhu ,protože tyto dny jsou pro mě dá se říct klíčově, alespon si myslim,tak jak mi jen dovolí mozek odhadnout tuto situaci..díky P.M. 27 let

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, P.M.,
jsem ráda, že jste se ozval. Pokud vaše problémy budou takto akutní, bylo by možná přeci jen efektivnější obrátit se na odborníka a nechat si poradit v osobním kontaktu. Ráda vám s výběrem a doporučením pomohu, stačí napsat, která větší města jsou vám dobře dostupná. Případně zda je pro vás přijatelné dojet do Prahy.
Alkohol na usnutí funguje často celkem dobře, kvalita spánku a tedy i odpočinek, však tak dobré nejsou. Ve vaší situaci ale velmi dobře rozumím tomu, proč jste měl tendenci pivo koupit a k vlastnímu překvapení už vypil 4 piva. Pokud člověk špatně spí, bývá to pro něj těžké. A to zejména v případech, kdy donedávna spal vlastně celkem dobře. Na druhou stranu nepopisujete ale nic neobvyklého, zmatené sny nebo noční můry k vysazení marihuany patří často. Stejně tak i přerušovaný spánek a málo spánku. Postupně by se to mělo lepšit. Osobně doporučuji stanovit si limit, do kdy to takto vydržíte a pak vyhledat pomoc. A není od věci si říct, jak by vypadalo případné zlepšení a co by bylo zlepšení příliš malé.
Pokud by to pro vás bylo neudržitelné, nebo to mělo ohrozit abstinenci, není žádná ostuda zajít k odborníkovi, myslím tentokrát psychiatra se znalostmi z oblasti závislostí, který by vám na přechodnou dobu pár týdnů napsal léky, které byste si (třeba i po vlastním uvážení) mohl před spaním vzít. Nejen, že to není ostuda, ale je to dobrý nápad, jehož cílem je, abyste se k hulení nevrátil jen pro to, že se nemůžete několik dní vyspat. Byla by škoda, aby tolik vynaložené energie a úsilí, které jste do toho dosud dal, přišlo vniveč. Co myslíte?
A pokud jde o pocity smutku a prázdnoty, tak i ty jsou často průvodním znakem vysazení, ale ve své podstatě i znamením toho, že hladina látky v těle klesá a dochází k propadu na opačnou stranu. Po nějaké době by se měla i tato hladina srovnat. Někdy je však období propadů, smutků a pocitů prázdnoty tak vleklé a dlouhé, že dovede znovu člověka k relapsu. I z toho důvodu vidím farmakoterapii, které sama také jinak příliš neholduji, jako záchranné lano.
Vím, že spousta lidí, kteří užívají marihuanu a po delší době a užívání větších dávek ji vysadí, se tváří na užívání léků velmi kriticky, ale věřte, že pokud jde o to překonat nejkrizovější období a odrazit se ode dna, může to být nenahraditelná pomoc. Často se podpůrná farmakoterapie (tedy léky) nasazuje v prvních dnech vysazení i u jiných závislostí, třeba i tabáku. A pokud si dá člověk pozor na to, aby neužíval léky, které mají závislostní potenciál (i z toho důvodu bych doporučila psychiatra adiktologa a né zajít jen k praktikovi), užívá je v předepsaných dávkách a pravidelně, může mu to pomoci přežít to nejtěžší období.
Samosebou je rozhodnutí jenom na vás, pokud byste se rozhodl zkusit farmakoterapii, mohla bych vám pomoci se sehnáním lékaře. Pokud ne, nevadí, máte na vlastní rozhodnutí plnné právo.
Přijde mi prozřetelné, že jste si na toto období vzal dovolenou, stejně tak bych vám doporučila si dny začít plánovat a nastavit si pravidelný režim. Nejen, že by vás to mohlo trochu odvézt od chmurných myšlenek, ale pomůže to i se spaním.
Držím palce a dejte vědět, jak jste se rozmyslel.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.