Prace s chutemi
Terezie
Zdravím,písu jiz po nekolikate...pres mesic abstinuji od pervitinu(snupani)Chtela jsemse zeptat,nebo spise poradit,jak pracovat s chutemi a,jak bych od nich mohla odvest pozornost..priklad:sdílím bydleni s obcasnym uzivatelem,vsimam si,ze problem nemam tim,kdyz je pod vlivem a ani me to nejak nerozjizdi,ale posledni dobou mam spise jiny problem...Treba uz treti noc se budim cca po 2-3,5 hodinach,pokazde prvni co udelam,je to,ze jdu do lednicky a musim proste neco snist.predtim jsem se vzbudila max. 1x za noc....myslite,ze to muze byt spojene nejak podvedome,ze vim,ze proste v noci pod vlivem?pak mi strasne dlouho trva,nez usnu a vnitrne se citim strasne nasvana.no a po trech hodinach je to to same....pak jsem treba schopna spat az do odpoledne,kdyz nejdu do prace...take si vsimam,ze se obcas bazim a to mi navozuje jakoby,,vyjetej stav¨.....Jinak abstinenci,jako takovou jsem zacala mit rada,beru to jako zmenu zivotniho stylu a bavi me to....Děkuji za odpoved s pozdravem Terezie

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás Terezie,
díky za hezký dotaz.
Blahopřeji k rozhodnutí a začátku abstinence. Dobrá práce.
Z dotazu vnímám, že jste na to sama. Naložila jste si těžký úkol - abstinujte ve spolubydlení s aktivním občasným uživatelem. To není ideální. Máte chutě, občas si v nich bažíte. Dobré je, máte li bezpečného blízkého člověka, se kterým můžete své strachy a obavy sdílet. Máte ho nebo ji relativně po ruce, můžete telefonovat, nebo se scházet. Další dobrou radou je sdílení ve společenství, které opravdu dobře rozumí tomu, o čem mluvíte. Nevím, jakou zkušenost máte s terapeutickými programy, ale tuším, že ambulantní podpůrná a motivační skupina by vám určitě prospěla. Dobře se to čte, že se máte fajn, ale tuším ze zkušenosti, že přijdou i těžší momenty a situace. A tehdy vyjde najevo, jak podstatné a silné je zázemí ve skupině, která chápe a ví, jak se mám.
Kdyby vás to zajímalo, určitě doporučuji třeba Denní stacionář SANANIMu, který najdete na adrese
Janovského 26, 170 00 Praha 7 (nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice). Telefon: 220 803 130, 220 800 041, více na http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html.
Nebo jiní, třeba Adiktologická ambulance - Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1 mapa
E-maily: klinika@sananim.cz (amb. léčba), case@sananim.cz (casemanagement) Telefon 724 521 913 (amb. léčba), 727 941 710 (casemanagement) - více na http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html.
Nebo kdybyste chtěla mimopražské kontakty, dejte Terezie vědět.
Otázka odpočinku a regenerace ve spánku je nesmírně důležitá. Myslím, že na kvalitu spánku mohou mít dopad nejenom chutě, ale i řada dalších vlivů a podnětů, které je třeba hledat a mluvit o nich. I proto bych vám doporučil návštěvu jednoho z výše uvedených zařízení. Mohou vám pomoci nejen s tím, že si přijdete na to, jaké jsou příčiny, ale najdete společně i různá řešení.
Co si o tom myslíte?
J.Chudomel