nespavost bez marihuany
P.M.
Včera jsem se ptal na otázku ohledně nechutenství,a paní co mi odpovídala se zminovala i s problémem s nespavostí,tu sem nebral tak vážně oproti tomu nechutenství (které už bylo dnes i díky této radě o něco menší komplikací) ovšem po dnešní prakticky celé probdělé noci kdy sem usnul asi tak ve 4 ráno a možná tak sotva na hodinu pokud se tomu dá říkat spánek vubec,spíše bych to nazval tak že místo reálných představ,které mám když evidentní nespím, sem se dostal na hodinu do absurdních představ(snů) jinak bych měl vubec pochybnosti že jsem spal (den předem to bylo podobné) a proto mi dnes došlo že to je taky veliký problém, s radostí sem si ale ráno našel výborný lék na nespavost (extrakt kozlíku lékařského a chmelových šištic) ale bohužel sem se ted dočetl na jiné stránce že toto to jen zhoršuje a bez jakkékoliv jiné rady co to zlepšuje viz strana stop marihuaně.. a začínám mít pocit,že to dost možná tak bude i když ještě nemohu soudit nijak více,tento problém sem si první 4 dny nijak ani neuvědomoval a řešil sem jen ten problém s nechutenstvím kerý byl jediný na obzoru v tu dobu, protože sem začal tím že sem tyty 4 dny celé odpoledne pil víno a pivo a spalo se mi i usínalo uplně normálně v čemž ovšem nehodlám pokračovat už z duvodu že mám steatozu jater atd..btw: Nejsem si jistý jestli člověku by stačilo, aby se nedostal k nějaké smrtelné vyčerpanosti v tom nejhoršim připadě po pár dnech, pokud by jen ležel na posteli 7,8 hodin ale vubec nespal.Proto se ptám je rozumné užívání toho léku co jsem si dnes koupil jak sem již zminoval? (2 už sem snědl) Co se s tim dá dělat nejlepšího, aby se člověk alespon trochu vyspala to v nejbližší době? Jak dlouho tento problém muže trvat případně jestli se dá vubec řešit a jak? A jestli je v nejkrajnějším případě možná smrt z vyčerpání nebo něco na ten zpusob dosti závažného? díky moc paní Gábina Minarčík za včerejší radu na dotaz ohledně nechutenství a díky moc i vám kdo mi odpovíte tentokrát moc si toho vážim že tu nějaká taková strana je a předem omluva za pravopis P.M. 27 let

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, P.M.,
problémy s usínám a nespavostí, případně divoké, někdy zmatené, někdy hodně živé, sny, nebo třeba i noční můry, kdy se probouzíte opocený a ani nevíte, co se vám zdálo, nejsou po vysazení marihuany nic neobvykého. I to se časem srovná. Někdy je dobré dopředu s tím počítat a vyhnout se úkolům, které jsou velmi náročné na pozornost. Kdo ví, jestli i ten stav, kdy vám nebylo dobře, nesouvisel krom nedostatečného příjmu živin také s únavou. V případě, že člověk nespí několik dní, může začít "trochu bláznit". Ovšem pravdou je, že se to týká spíše nespaní z důvodu opakovaného užívání stimulačních drog,  jako je pervitin, nebo z násilně přerušovaného spánku. Po vysazení marihuany se lidem špatně usíná a špatně spí, ale přeci jenom sem tam na pár hodin zaberou. A jak říkám, postupně se to lepší. Varianta, že byste zemřel na vyčerpání a nevyspání mi nepřipadá příliš reálná.
Jediné doporučení, které pro vás v tuto chvíli mám, je dodržovat spánkovou hygienu. Znamená to od poledne nepít žádné energydrinky, kofein nebo tein (kafe, zelené a černé čaje), mít dostatek fyzické námahy a pohybu nejlépe několik hodin před tím, než jdete spát, během odpoledne popíjet zklidňující meduňkový čaj, který pomáhá právě s navozením spánku. Pokud jde o chmel a kozlík, pak bych se držela doporučení lékárníka. Předpokládám, že se tyto čaje pijí ještě o něco později, spíše přímo před spaním. Hodně pomáhá mít pravidelný režim - vstávat a chodit spát bez ohledu na víkendy a zábavu ve stejný čas. Když to nejde usnout, pak náš psychiatr doporučoval vstát (třeba po půl hodině snažení), jít si sednout do jiné místnosti ke stolu a začít se třeba "učit hebrejsky". Jakmile se začnete cítit opět unavený, pak jít znovu do postele a zkusit usnout. Můžete vyzkoušet i relaxační a meditační cvičení. Záleží, co vám bude alespoň trochu pomáhat s usnutím nebo vám to nespaní pomůže lépe snášet.
Přikládám kontakt na desatero spánkové hygieny.
http://www.dobry-spanek.cz/desatero
Pokud nic nefunguje a stav se vám zdá neúnosní, není od věci obrátit se na psychiatra, který by vám mohl předepsat nějaké zklidňující léky bez závislostního potenciálu, které by vám s usnutím pomohly.
Budu ráda, když se ozvete, jestli vám byla odpověď užitečná a kdybyste potřeboval, znovu napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.