alkohol
sluníčko
Dobrý den, máme v rodině alkoholika, který má nastoupit na léčení. Podmínkou nástupu na léčení je nulový obsah alkoholu v krvi. Poprvé ho nepřijali, protože měl v krvi alkohol. Nyní má druhý termín. Jak to udělat, aby si nic nevzal? Může alkoholik vydržet bez alkoholu? Co mu dát, aby si alkohol nevzal? Něco na spaní? Díky za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Léky na spaní jsou většinou návykové, to bych s ohledem na závislost nedoporučovala, také není vhodná kombinace těchto léků a alkoholu.
Netuším do jaké míry je závislost rodinného příslušníky pokročilá. Zda se jedná i o fyzický návyk, tam by prudké vysazení mohlo přivést potíže v podobě abstinenčního syndromu (u pokročilých závislostí klidně i epileptický záchvat nebo delirium tremens).
Zřejmě nějaký lékař psal této osobě doporučení do léčby (?). Byla by na místě konzultace s ním, s největší pravděpodobností má více informací o dotyčné osobě. Tímto způsobem těžko odhadneme, co by mohlo následovat, kdyby se Vám podařilo tuto osobu nějak izolovat od alkoholu.
Také netuším, v jaké léčebně máte domluvený další termín. Zda by nestálo za to domluvit nástup na nějaké detoxifikační jednotce, kde by s případným odvykacím stavem uměli lékaři naložit.
Seznam detoxifikačních jednotek v rámci ČR naleznete v databázi, zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=5&r=#result v rubrice Mapa pomoci zadat druh (v tomto případě detoxifikace).
Přeji, ať vše dobře dopadne!
S pozdravem, MK