pritelkyne
jirka
dobry den, mam pritelkyni chodime spolu kratce. rekla mi ze bere pervitin. ja nic.neberu a nechci any brala ani ona ale ji to je jedno. mam souseda krery asi taky bere a ona k nemu furt chodi,pry tam uklizi ale sam nevim ck si o tom mam myslet.kdyz si da nechce se semnou bavit a vyhyba se mi. co mam delat aby semnou zacala o svem problemu mluvit, rikal jsem ji to hodnekrat ale ji zajima jen to jedno. dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Jirko, dobrý den.
Chápu, že pohled na blízkou osobu, která užívá pervitin, není příjemný a vyvolává to snahu pomoci.  Víte jistě, že přítelkyně o Vaši pomoc stojí? Jde totiž o to, že budete jen těžko pomáhat někomu, kdo o to třeba vůbec nemá zájem. Sám jste ve Vašem příspěvku uvedl, že na toto téma s Vámi vůbec hovořit nechce, vyhýbá se Vám, čas tráví u souseda, který je také uživatel. Netroufám si dle několika mála informací přes net situaci nějak hodnotit, ale podle toho co jste uvedl, to spíš vypadá, že partnerka s největší pravděpodobností v tuto chvíli asi nic moc měnit nechce. Ale nerada bych ji křivdila, touto cestou se to opravdu špatně hodnotí.
Léčba závislosti lze poměrně dobře léčit, ale je zde hlavním předpokladem dostatečná motivace, schopnost spolupráce, ochota podstoupit změnu. Nevím, do jaké míry by byla partnerka například ochotna vyhledat odbornou pomoc a nechat si pomoci. Motivovat nemotivovanou osobu sice není úplně nemožné, nicméně je to trochu běh na dlouhou trať a pro pomáhajícího je to dosti vyčerpávající proces.
Pokud jste se rozhodl, že touto osobou budete Vy, bylo by asi na místě, abyste se o všem více a podrobněji poradil v osobním kontaktu. Nejenom, že pak bude Vaše pomoc účinnější, ale hlavně pro Vás bezpečnější...
Níže uvedu kontakt na kolegyni, která se na práci a poradenství blízkým osobám uživatelů nelegálních drog specializuje. Doporučuji se objednat na konzultaci. Pokud žijete někde úplně jinde, napište prosím znovu a uveďte města, která máte dobře dostupná, pokusíme se Vám vyhledat a doporučit jiné vhodné zařízení, kde byste se mohl poradit jak vhodně postupovat dál.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/5
Praha 1
mapa
Mob: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Dále můžete mrknout na základní obecné informace pro blízké osoby:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud se budete potřebovat na něco doptat, klidně ještě napište.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem, MK