DMT versus MDMA
Ela
Dobrý den, před časem mi byla přítelem za složitých okolností podána šedá tabletka čtvercového tvaru. Asi dvacet minut po pozření se mi udělalo mdlo a měla jsem chvíli vizuální halucinace, pak se mi začaly podlamovat nohy, trnout ruce a okolí rtů, měla jsem žízeň a cítila jsem zvláštní pocit chladu. Druhý den mi na mou otázku, co jsme to měli, odpověděl DMA a časem svou odpověď změnil na MDMA. Lze z mých prožitků určit, kterou za uvedených drog jsem pozřela? S dotyčným jsem se následující den rozešla... Děkuji Ela

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Elo.
MDA je metabolitem MDMA, takže na účinku MDMA má podíl i MDA. Je to podobné jako u metamfetaminu a amfetaminu. Nepříznivý vliv na organismus i psychiku mají obě látky, to je asi jasné.
Těžko touto cestou posoudit, co jste opravdu užila a jaké další látky tableta obsahovala (není neobvyklé, že jsou do distribuovaných drog přidávány další látky, které mohou organismu škodit mnohem více než droga samotná).
Skutečnost, že Vám byla podána droga blízkým člověkem, bez Vašeho vědomí, nebudu komentovat. Jen dodám, že jste se rozhodla správně.
Mějte se hezky a přeji, aby se Vám už nic takového nestalo.
S pozdravem, MK