Iluze
Narkoman
Dobrý den, je mi 18, v 10ti letech jsem začal s kamarádama občas kouřit travku pak jsem s tím na nějakou dobu přestal, ve 12ti letech jsem stím začal znovu a napevno, kouřím ji do dnes a ve velkým množství, v 8 třídě ve 14ti letech jsem začal brát pervitin začal jsem chodit za školu a s kamarádama jsem fetoval nebo hulil trávu pak jsem s končil na rok a půl ve výchovným ustavu, z tama jsem odešel skoro v 16ti letech, chytl jsem se jednoho feťáka a začal jsem pořádně fetovat, s ním jsem dokázal profetovat i 30tisíc za 14dní, fetoval jsem moc, pravidelně jsem fetoval od středy do neděle, postupem času jsem začal mít jak psycický problémy tak i zdravotní, našel jsem si před rokem přítelkyni a zároven přestal fetovat, travku hulím pořád a hodně, ale už mi to začíná dělat neplechu v hlavě, jsem paranoidní, agresivní, nebo často brečím, a bojím se sám sebe, po nocích šílím a nespím, bojím se představy že mě moje přítelkyně opustí, mám vidiny když zavřu oči že je s jejím kamáradem se kterým si jenom píše a který od ní bydlí 200km . Když jsem střízlivý, což bývá jenom ráno, nebo chvilku večer se mi tohle neděje, jakmile se 'zhulím' začne se mi tohle dít, akorát je problém v tom, že si nedokážu představit život bez hulení, hulím trávu 6let a prakticky každej den ve velkym množství, dokážu vyhulit i 5-10g poctivé travky ale nic mi to stejně pořádně neudělá než tyhle stavy, zkoušel jsem přestat kolikrát, ale stejně to nešlo, jsem na to zvyklej, prostě jak píšu nedokážu si to představit, ted nedávno jsem vylezl z nemocnice ve které jsem skončil právě kvuli pervitnu, mám vážný problémy se střevy a doktoři mi řekli že musím přestat kouřit a brát drogy, jako s pervitinem a jinyma drogama problem nemam to už moc neberu, ale travku kouřím pořád a rád, a jakmile jsem si jenom představil že nebudu hulit tak se mi chtělo brečet a bylo mi strašně moc smutno. K psychiatrům nebo k jinym odborným pomocím jít nechci protože se jich bojím a děsí mě mluvit s cizími lidmi. Proto píšu tady a doufám že snad pochopíte co píšu a nějak poradíte.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás,
díky za dotaz.
Do 18 jste toho stihl hodně zkusit a lecos podělat. Škoda, že nepíšete, co se vám povedlo? Co vám jde? Co máte rád? Co vás baví? něco kromě drog. Zaplavit se drogama je vpodstatě způsob, jak se svým životem a jeho potřebama vůbec nezabývat. Odsunout je. Přehrát akutní intoxikací. Vzdát se, ... bez boje.
Z textu dotazu to vypadá, že jste kmet, ale teprve jste překročil hranici dospělosti. Vítejte, ale vězte, že všechno, co se ve vašem životě stane, bude jen výsledkem vaší aktivity. Tedy - když budete makat na něčem pěkném, konstruktivním, bude takový i váš život. A když ho zaplníte svinstvem, bude také takový. Dospělost je o tom, že se o tom, co bude obsahovat váš život, sám rozhodnete a za svého rozhodnutí přijmete odpovědnost a všechny důsledky.
Zkuste to bez drog. nepochybuju o tom, že vám s nimi bylo i dobře. To bývá. Ale nikdy ne celý život. A vy jste začal hodně brzy. Dalo by se říct, že máte vybráno. Tím myslím, že nic hezkého už vám drogy spíše nepřinesou, ale propadů a bolesti klidně ještě mnoho. To ani netušíte...
Co to asi znamená, že se rozbrečíte,m když pomyslíte na to, že přestanete hulit trávu? Nad čím vlastně brečíte? Přemýšlel jste o tom? Poctivě? Já myslím, že se vám chce brečet proto, že se budete muset sám sebou střízlivě zabývat, když nebudete hulit - a máte z toho strach. nevíte, kdo jste. Celý život hulíte - tak co vám vlastně zbyde, když přestanete? Čím to nahradím? Čím budu? Chci být něčím nebo někým jiným, než dosud? Mnoho otáze, že. A je jich ještě víc, kterými byste se měl zabývat. Já vás přestat nenutím, to je vaše věc. Ale řekli vám v nemocnici, že máte přestat, nebo se asi váš zdravotní stav zhorší. Možná hodně.
Sám si nepomůžete a nemylete si, že problém vyřeší nějaká anonymní internetová poradna. Že víme NĚCO, co vám napíšeme a bude hotovo. Nic takového neexistuje.
A zbytečně se nelitujte. S drogama přestali a měli plnohodnotný život lidé, kteří brali ne 6 let, ale 30 a víc.
Když budete chtít, napište, odkud jste a já vám můžu někoho doporučit. Nejsou všichni stejní ti z odborných pomocí..., představte si. Spousta fajn lidí.
Co myslíte? NApište.
J.Chudomel