Heroin a vyžilý obličej
Kamila
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, přijde mi, že bývalí uživatelé heroinu mají podobné vyžilé rysy v obličeji, dlouhé vrásky kolem propadlých lícních kostí. Čím je tohle způsobeno, že to takhle poznamená obličej, protože u lidí, co brali pervitin mi to tak nepřijde, na nich to poznat není. Děkuji Kamila

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Kamilo,
jde o váš subjektivní pocit. Není opravdu žádný důvod domnívat se, že by bývalí uživatelé heroinu měli nějak specificky vyžilé rysy.
Jak dlouho by měli heroin užívat, aby mely ty rysy? Měsíc, rok,...? Kolik lidí s vyžilými rysy po užívání alkoholu jste viděla? Nebo lidé proživší nějakou katastrofu s vyžilými rysy? Liší se? Či ti, co byli ve válce? Nebo dlouhodobě hladovějící? Nemocní...? Osamnělí? A tak dále.
Vyžilost s vráskama je dána do značné míry hloubkou utrpení a individuální kompetencí s tímto utrpením se vyrovnat, dále somatickou dispozicí, rasou, apod.
Znám takové, kteří mají obličej bez vrásek a kulatý jak sluníčko, stejně tak opačně. A znám hromadu bývalých uživatelů pervitinu, kteří vypadají dle vašeho popisu.
J.Chudomel