Odpověď
Monika
Dobrý den, reaguji na Vaši odpověď - Monika
Poškozená přepážka?
31.12.17
Byla mi položena otázka a nevěděla jsem, kam odepsat. :)
Na začátku abstinence jsem docházela na ambulantní léčbu do Kontaktního centra. Což mi opravdu hodně pomohlo, i když jsem si nejprve myslela, že mi nepomůže nikdo. A pak už to bylo jen o tom chtít. Do centra jsem přestala chodit, protože jsem to chtěla zvládnout sama. Momentálně žiji úplně jiný život, vrátila jsem se do běžného života a pohybuji se v naprosto jiné společnosti, než když jsem byla závislá na drogách. Studuji vysokou školu a mám práci, kterou jsem vždy chtěla. Drogy se mi naprosto hnusí a myslím, že snad žádné problémy kromě krvácení z nosu nemám. Jediné co mi vadí, že už to nemůžu vzít nijak zpátky a občas si celé to okolo pervitinu vyčítám. Nicméně to je asi jediné.
Jinak děkuji za odpověď a k lékaři určitě zajdu. :) Přeji hezký den M.

Odpověděl: Amrit Sen
Moniko, zdravím Vás,
je fajn, že se ozýváte. Máte můj respekt, že se držíte a žijete, jak se zdá, spokojeně. Možná bude stát za to, zvážit nějakou doléčovací aktivitu, mnoho závislých "relapsuje", třeba i po dlouhé době, právě díky tomu, že doléčování podcení. Nemusí jít přímo o terapii, osvědčují se například návštěvy mítinků NA - Anonymních narkomanů, svépomocného společenství vzájemně se podporujících uzdravených a uzdravujících se závislých:
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Co se v minulosti stalo, hoďte za hlavu s poučením a vědomím, že ať už to prožíváte jakkoli, zůstanete "ohroženou" navždy.
Budoucnost je Vaše a jedním z darů, který lidé, kteří se dokázali se svou závislostí "popasovat", dostávají jako bonus k vynaloženému, poctivému úsilí, je potřeba žít naplno přítomným okamžikem, tady a teď. Pečujte o něj s láskou.
Od Vašeho předchozího dotazu uplynul delší čas, možná s podivem, že jste k lékaři ještě nezašla. Neodkládejte to, ať máte klid.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen