Bílá latka
Martina
Dobrý den,chtěla bych se zeptat ,našla jsem u svého 22 letého syna pytlicek s bílým práškem a bojím se ,že jde o drogy,kouří trávu , to vím a teď se bojím , že se jedná o něco víc,mohla bych si někde nechat zjistit o jaký prášek jde? Dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Martino,
ano, možné to je. V tomto směru vám mohu pouze doporučit kontaktovat některou z toxikologických laboratoří. Níže přikládám kontakt na tu pražskou. Testy provádí laboratoř a je schopná zjistit, o jakou drogu se jedná. Podrobnosti už budete muset domluvit přímo s nimi. Testy se platí, často nejsou zrovna levné, obzvlášť pokud nevíte, na jakou drogu se mají zaměřit.
Druhá cesta, jak se dovědět víc, je promluvit si se synem. Zkoušela jste to?
Pokud se rozhodnete pro laboratorní testy, pak je dobré dopředu promyslet, co si s případnými výsledky počnete. Přemýšlela jste o tom? Budete klidná, když vyjdou negativně, nebo jste měla podezření už dříve, třeba kvůli synovu chování? Měla jste nějaký důvod, že jste drogy hledala?
Víte, ono je testování drog metoda, která vám dá jasnou odpověď, ale často člověk vůbec neví, co si s výsledkem počít. Testování syna bude nejspíš velký zásah do vaší vzájemné důvěry. Rázem se dostanete do situace, kdy syna, kterému je 22 let, kontrolujete. V tuhle chvíli by o tom navíc ani nevěděl. Permanentní kontrola není možná. Pokud vám syn bude chtít lhát, braní drog může docela dobře i velmi dlouho tajit. Výsledek může zpochybnit - není to moje, nechal si to u mě kamarád, vůbec o tom nic nevím, jo, je to ono, ale ještě jsem to nezkusil apod. Budete mu věřit? Pokud se přizná a bude upřímný, co se stane? Můžete doufat, že přestane, nebo se půjde léčit.
Většinou podobné situace vedou k hádkám a rozkolům. Je dobré být proto dopředu připravená. Možná i s nějakou hádkou počítat a pokusit se ji ustát tak, abyste si nezabouchli navzájem dveře. I proto bych vám ráda nabídla konzultaci v naší Poradně pro rodiče. Nejen, že se vypovídáte a možná se vám i uleví, protože se budete moci někomu, kdo vás nebude soudit, ani hledat vinu, se vším svěřit, ale zároveň s ním proberete podrobnosti (třeba synovo chování) a své domněnky, zjistíte, jaké máte možnosti, i jaké možnosti má syn, budete se moci zeptat na zkušenosti ostatních. Nejspíš také odejdete s reálnější představou o tom, co by se mohlo stát. Dává vám taková nabídka smysl? Pokud ano, přikládám kontakt na naši pražskou poradnu. Její služby jsou zdarma, stačí se dopředu objednat. Pokud telefon nezvedají, nejspíš mají zrovna poradenství, nechte tedy vzkaz s kontaktem na sebe, ozvou se. Dokonce si říkám, jestli by nebylo dobré zajít do poradny ještě dřív, než se pustíte do zjišťování výsledků.
Tady jsou slibované kontakty:
Poradna pro rodiče
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
GSM: +420 739 268 527 (objednávání mezi 9-19:00, pondělí-pátek)
web zde
a
Ústřední toxikologická laboratoř
při Ústavu soudního lékařství a toxikologie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze
areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2
Ke Karlovu 2, 120 00 Praha 2
Doporučuji dopředu případné testování konzultovat po telefonu:
Tel.: 224 967 188
- konzultace k odběru na tel.: 224 911 267
web zde
Pokud by bylo cokoli nejasné, nebo jste se chtěla znovu zeptat, napište. Stejně tak, kdybyste chtěla napsat třeba i "jen o tom", jak se situace vyvíjí, budu ráda.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.