Obavy
Selka
Dobrý den.Mám dotaz. Susim marihuanu na půde (za účelem domaci masti na lupenku) .Dotaz se týka toho jestli pobyt v blízkosti je nějak pro člověka nebo zvířata zdravi škodlivý. Dekují za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Pobyt v blízkosti sušící se rostliny konopí zdraví škodlivý není. Konopí je obecně vzato velmi užitečná a nezávadná rostlina. Některé odrůdy, převážně navíc specificky pěstované, mívají hodně vysoký obsah účinných alkaloidů, když jeden z nich - THC - je na seznamu zakázaných látek. Pěstování a další zpracovávání (včetně sušení) rostlin s určitým a vyšším obsahem THC tedy může být kvalifikováno jako přestupek, nebo trestný čin. Zde spočívá pro člověka asi riziko největší.
Pokud máte na mysli rizika pro živé organizmy z uvolňování silic s účinnými látkami do prostředí, tak zde je riziko minimální. Některá zvířata by mohla sušinu konopí spásat, ale ještě jsem neslyšel o intoxikovaných kozách, ovcích a jiných zvířatách. Buď v jejich organizmu působí účinné látky z konopí jinak než u člověka, nebo jej nežerou. Domnívám se.
S pozdravem J.Chudomel