Pervitin poprvé a opiaty
Svetluska1
Dobrý den, potřebuji poradit co nejdříve. Chystám se v nejbližších dnech zkusit pervitin -šňupáním. Ještě donedávna byl pro mě k zavrženíhodný, odsuzovala jsem ho. Pocházím z dobré rodiny a poměru, kde jen ztěží se dají drogy sehnat. Bohužel moje matka se před dvaceti lety stala závislou na opiatech a benzodiazepinech. Já to od ní odkoukala a už 4 roky beru též opiaty - oxycontin a lexauriny. Před rokem jsem skončila na 3 měsíce v psych.léčebně. je mi 33 let a mám práci ve státním sektoru. Bohužel po léčebně jsem se k praskum vrátila, navic mi bylo řečeno, že já si dokazi udělat závislost na všem, neumim odhadnout miru tolerance a vzdy to přeženu. Za dva tydny se mám vrátit do práce a mám z toho panickou hruzu, že to nezvladnu. Rok jsem marodila právě s psychikou a vytvorila si strach z lidí...trpim na velke depky, úzkosti a sebelitost, stale brecim. Ale nyní chci všem dokázat,že mám na to zacit zase pracovat a nedělat chyby... Bohužel prášky, co stále beru mě dost utlumuji a jsem pomalá, vynechava mi i paměť. V praci potrebuji byt pohotova, rychlá a zvládat vse co ostatní. Z toho duvodu jsem si usmyslela, že vyzkouším pervitin. Ale jen na povzbuzení, abych neusinala pri praci ale naopak jela jak fretka. Taky to chci s pikem zkusit i z hlediska zhubnutí, abych se citila dobre. Po prascich co beru mam furt hlad a tloustnu. A já se potrebuji zhubnout a nabudit, prestat mit strach, ze praci nezvladnu. Chci se zeptat umožní mi to malá davka perniku? Myslím jeden, dva šlehy? A jeste se neceho bojim, nebude se ovlivňovat opiát, benzaky a pervitin? Nemůže se mi při prvni dávce nic stát? Prosim, odpovezte mi co nejdříve. Dekuji predem

Odpověděl: Jakub Chudomel
Vážená Světluško,
díky za dotaz.
Je mi z něho trochu smutno. Po 3 měsících léčby závislosti jste, do jisté míry, expertkou. Ale bohužel - poněkud slepou. Co jste tam po dobu léčby dělala? Relaps závislosti k závislosti patří, ale přeci víte, co máte dělat.Trochu za sebe zabojovat! Někam zajít a požádat o pomoc.  A  když nakonec napíšete, že: "...nyní chci všem dokázat,že mám na to zacit zase pracovat a nedělat chyby..." a to tak, že míníte začít brát pervitin... TO MYSLÍTE VÁŽNĚ? Co vám na to mám říct? Co tím asi tak ostatním dokážete...? Chováte se jako malé dítě. Jenom fňukáte a litujete se. Tak se nikam nedostanete a vaše situace se jenom zhorší.
Ano, opiáty, pervitin a benzodiazepiny se navzájem silně ovlivňují. V této kombinaci jde o život - klidně u jediné, první intoxikace.
Pokud opravdu chcete sobě i ostatním dokázat, že "na to máte", zkuste to jinak. Nevím, odkud jste. Pokud z Prahy, být vámi, ihned kontaktuji Adoktologickou ambulanci -
Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1. E-maily: klinika@sananim.cz (amb. léčba), nebo case@sananim.cz
Telefon - 724 521 913 (amb. léčba), 727 941 710 (casemanagement).
Pokud se nedovoláte, zašlete SMS a vyčkejte. Ozvou se hned, jak to bude možné.
Ambulantní forma:
Pondělí: 12-20, Úterý: 9-13, Středa: 9-17
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Terénní forma:
Úterý: 12-17, Čtvrtek: 9-17, Pátek: 9-17.
Další informace najdete zde: http://sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html .
Pokud nejste z Prahy, napište, které větší město je blízko a já vám rád nějaké pracoviště doporučím.
Nevzdávejte to, jste na to ještě příliž mladá.
Jakub Chudomel