Jak pomoci partnerovi,jak s nim komunikovat..
Veja
Dobry den,zila jsem s pritelem temer 20 let.Byl vzdy hodny,zalezelo mu na rodině staral se o nas byl vzdy hodny.Pred tremi roky,se velmi změnil zacal byt na me hruby,vztahovacny obvinoval me z nevěry a zacal tvrdit ze jsem zavisla na drogach...hruza vubec jsem si s nim nevedela rady byl uplne nekdo jiny.Ze zacal brat pervitin on to popiral..pak nasledovali nesmyslne hadky jaka nejsem grozna a neda se se mnou najednou žít.Po te co me napadnul zavolal a jsem policii..Po te byl hospitalizovan na psychiatrii a tam mi rekli ze ma psychozy...a ze se zhroutil (trapi nas dlouholete dluhy ktere zpusobil v mladi za nase h o manzelstvi)Velmi ho miluji navic kdyz se posledni leta zacal tak moc snazit at se mame dobre a napravit co zpusobil v minulost...nikdy na me driv nebyl hruby ani jsme se nehadali nase souziti bylo pekne a klidne.Ted si s nim ale nevim rady .V nemocnici mi nerekli ze bere pervitin jen ze mam byt na nej vlidna a mila...snazila jsem se a hlavně o vsem s nim mluvit co se stalo a trapi ho.Avsak vse odmita.Jen uz ted nechce zit se mnou a od kamaradu jsem se dozvěděla ze kouri pervitin o vikendech.Vsude o me povida hrozne veci ,vymysli si o me a glavne tem hroznym vecem veri on sam.Jako n a prze me vidi s jinym muzem,nebo ho citi ze mě a ume doma a ze delam buhvi co .Jsou to nesmysly.Kdyzmu reknu ze to ma z drog popira to a tvrdi ze je to skutecne ze on zadne bludy nema.Porad si mysli ze ho ne c gavam sledovat...ke vsem se chova dobre a mile ale jen ke me ma takovy hrozny vztah.Nechapu to.Nevim co delat.Opustil mě.Prestal jevit o me zajem navic zapricinil ze i dcera je na me zla.Vubec si nepripousti ze jeho chovani na drogach ovlinuje nas.A me chovani k nemu .Rika ze nema zadny problem s drogama nevim ani jak s nim mluvit.A kdyz je zrejme bez drog hned mi vypisuje ze me miluje a jak mu chybim ,ale prijde vikend a zahuli si a.konec jsem t a nejhorsi na světě.Radsi o me prijde.Co udelat aby si uvedomil jak drogy ovlivnuji jeho c h ovani a to co vidi o mě...ze to neni reálné.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Vejo,
díky za dotaz.
V některých pasážích dotazu jsme měl pocit, jakoby užívání pervitinu partnerem nebylo zcela potvrzené, v jiných to vypadá celkem rozhodně. Ale - můžete si být opravdu jistá? Lékaři, pokud čtu dobře, hovoří o psychoze, nikoli o drogách. Partner také. Nějací kamarádi mluví o kouření pervitinu, stačí to? Nemohou mít špatné informace? nebo zlý úmysl? Že to s partnerem nemáte lehké, to je evidentní. Obviňování z nevěry, strach. Ani nerozumíte tomu, proč již s vámi nechce být. To mohou být stejnou měrou projevy psychotické ataky, nebo akutní intoxikace, nebo - kombinace obého? Nic z toho není jednoduché. S nemocným či fetujícím partnerem ve vztahu to nebývá jednoduché. Musí na tom oba hodně pracovat. Jít si naproti. Od vás zájem o to vnímám, píšete však, že partner zájem nemá. To je potom hodně složité.
Podle mého si vaše situace zaslouží důslednou péči - doporučuji návštěvu odborného pracoviště. Nevím, odkud jste, abych vám mohl vhodné doporučit. V Praze je výborná např Poradna pro rodiče určená partnerům a rodinným příslušníkům uživatelů drog, aby mohli svoji situaci s někým probrat. Poradna sídlí v centru v Žitné ulici 1574/51. Musíte se však nejdříve objednat. Další informace o této poradně najdete zde - http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html¨.
Pokud vám vyhovuje pražské zařízení, určitě je kontaktujte a zajděte k nim. Pokud byste potřebovala kontakt na podobné zařízení v jiném městě, napište a já něco vymyslím.
S pozdravem J.Chudomel