Dítě užívá drogy
Lvice
Dobrý den obracím se na Vás s problémem který nevím jak dal řešit ? Mám dceru 16 let. , bydlíme ve špatně lokalizaci. Jsme obklopený lidmi, kteří mají problém s užíváním drog. Dcera se začala stýkat s klukem, který drogy užívá . Poslední měsíc nastala u dcery velká změna v chování, začala dělat věci , které by si v životě nedovolila . Dcera se mi vždy svěřovala opravdu se vším. Koupila jsem test na pervitin, který byl pozitivní . Přiznala se, ze to pouze zkusila. Nejhorší je, ze jsem zjistila ze drogu užila nitrožilní . Nevím kolikrát nevím kdy naposledy? Nevím jak postupovat dal ?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je dobře, že jste na problém přišla takhle včas. Nepíšete, jaký postoj má k celé věci dcera - vidí rizika? Nebo je pervitinem okouzlená a nevidí na něm nic špatného? Máte pravdu, že nitrožilní užívání je velké riziko a je to prolomení určité hranice, kdy je problém podstatně vážnější. Bylo by dobré, kdybyste se co nejdříve objednala do některého z center, která poskytují pomoc rodinám uživatelů drog a tam vše probrala podrobně. Udělali byste společně s odborníkem plán, jak postupovat dál, jaké jsou možnosti.
Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, můžete se objednat do naší Poradny pro rodiče SANANIM (tel. 739 268 527) - více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
nebo do některého z dalších zařízení:
Prev Centrum https://www.prevcentrum.cz/kontakty/
Drop-In http://www.dropin.cz/programy/).
Pokud máte blíž jiné větší město, napište jaké, ráda Vám kontakt zašlu.
Držím palce, ať zůstane jen u experimentu!
S pozdravem
Jana Žáková