kyselo slaný pervitin - poleptání
dominik
Dobrý den, nejsem zkušený uživatel, cca 1x za měsíc, 100-200mg za jednu noc. Nicméně toto se mi ještě nestalo, koupili jsme udajne pernik ale nic moc nedelal neuveritelne palil v nosu a na chut byl takový kyselo slaný což normalne je pernik hořký že? Měl jsem tak 10x v životě a vždy byl hořký. Jde hlavně o to že od pátku mě bolí nos teče krev a hnis jako by byl poleptaný a nehojil se. Co pravděpodobně mohl obsahoval tento vzorek a jak moc by to mohlo být nebezpečné pro tělo?...hydroxid sodný?? Zahojí se to časem samo?? Vzhledem k tomu že látka byla slabší celkové množství zkonzumované šňupaním bylo tak 350mg. Mohlo by dojít i k poškození systémového zdraví nebo jde v tomto případě jen o lokální poškození?

Odpověděl: Jakub Chudomel
Milý Dominiku,
díky za dotaz.
Kupovat si drogy na ulici je velmi nevděčná věc. Nikdy totiž nevíte, co jste si opravdu koupil. Nelze takto na dálku z obecného popisu soudit, jakou konkrétní látku, respektive směs látek, jste si pořídil. Každopádně nějaký hnus.
S pervitinem na ulici se to má takto - nejdříve jej někdo, často v neuvěřitelně provizorních podmínkách, zkusí vyrobit. Již v této fázi lze častěji, než byste si myslel, o výsledném produktu pochybovat. Ač se uvádí, že výroba této drogy je jednoduchá, pořád jde o řízenou sérii chemických reakcí s více ruznými chemickými příměsy. Již zde bývají jak ony příměsy, tak základní prekurzor nečisté, chcete li vlastně špatné. Výsledek = hnus. Další příležitostí vyrobit svinstvo je technologie výroby, chcete li tzv. var. I zde je třeba dodržet řadu procesů a různých měnících se teplot. Nerespektujete li přísnou technologii, což často ve zmíněných provizorních podmínkách ani není možné, je výsledkem opět hnus. Máme tedy na stole již tuplovaný hnus, který, než li se dostane k vám do rukou, ocitne postupně v majetku více osob, odhadem nejméně tří. Každá z nich, aby ve výsledku všichni vydělali, prvotní tuplovaný hnus ještě smíchá (naředí) s různými příměsy. Často i jedovatými. Prostě s tím, co má po ruce. Výsledek znáte - ohavnost, jed, sakra hnus!. Hoďte ho do záchoda. Není výjimečné, když účinné látky v nabízeném produktu na ulici je pod 5%.
V současné době není legální (zákonný) způsob, jak můžete v certifikované laboratoři zjistit, co přesně máte za látku, respektive spíše směs látek. Možná jsou u nás nějaké privátní laboratoře, které jsou ochotny jako běžnou zakázku vzorek testovat. Přesně nevím. Vím, že býval v Praze projekt zaměřený přímo na uživatele návykových látek, aby si mohli nechat své drogy anonymně otestovat a vědělil, co vlastě užívají. Ale tento projekt již bez náhrady skončil.
Dominiku, jste na životní křižovatce. Dobře si rozmyslete, kterou cestou se vydáte. Právě teď máte svoji budoucnost ve svých rukou...
Přeji vám hodně dobrých rozhodnutí.
J.Chudomel